pátek 28. června 2013

Houbová omáčka

Houbová omáčka.

Čerstvé, nebo sušené, ( předem namočené ) houby povaříme v troše vody se špetkou mletého kmínu. V hrnci rozpustíme máslo, nasypeme hladkou mouku a uděláme světlou jíšku. Přilijeme smetanu, a vodu z povařených hub. Za stálého míchání necháme chvíli přejít varem. Můžeme přidat kostku bujónu. Nakonec přidáme povařené houby . Můžeme dochutit octem, podle potřeby přisolit.
Jako příloha je nejlepší houskový knedlík. V tomto období, kdy rostou houby je to výborný oběd. Nejchutnější je z pravých hřibů, nebo z modráků.

Letos byla první. Manžel našel pěkného praváčka a protože jsme byli ke stolu jen dva, mohlo by to stačit, kdybych tu omáčku tak nemilovala. Nakonec jsem namočila ještě pár sušených praváků z loňska a přidala jsem je k tomu čerstvému. Dobře jsem udělala, protože jsem si musela přidat. Ujížděla jsem na ní i v těhotenství. Naštěstí jsem se s těhotenstvím trefila do sezóny.Smějící se Tuto omáčku jistě všichni znáte, není to nic nového ani světoborného, ale třeba se recept bude hodit některé mladé, začínající hospodyňce. Třeba naší Katce.Mrkající

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.