pátek 23. září 2016

Paštika s krůtími játry

Tento recept jsem zařadila do zavařenin. Než ten svůj zveřejním, popíšu co všechno jsem se na různých paštikových receptech dočetla. Někde se píše, že by se teplota při zavařování paštiky neměla dostat na 100°C. Jinde zase, že by neměla teplota překročit 40°C. Já jsem zvolila kompromis. Drůbeží játra, kuřecí, se moc nedoporučují v mnoha receptech a o krůtích jsem nenašla ani zmínku. Takže moje paštika z krůtích jater bude nejspíš originál. I můj postup jsem zvolila po přečtení mnohých receptů po svém. A tak teď vám dám k zvážení, co na to řeknete.

Koupila jsem tři vepřové ocásky (jeden manžel snědl hned po upečení)
1/2 kg prorostlého bůčku
40 dkg krůtích jater
15 dkg anglické slaniny
1 větší cibuli

Do pekáče jsem dala ocásky a bůček, dobře nasolila a přidala jsem drcený kmín, paličku česneku, 5 kuliček nového koření, 10 kuliček pepře, 5 kuliček jalovce, dva bobkové listy a dala jsem to podusit. Do trouby jsem pekáč dala po změknutí masa, aby dostalo barvu. Od této chvíle jsem pracovala jen se dvěma ocásky, bůčkem a játry.
Na elektrickém masovém mlýnku jsem s nejmenší šajbou pomlela maso a syrová odblaněná játra a cibuli zpěněnou do sklovita na dvou velkých lžících sádla. Do této fašírka jsem dala káv.lžičku sladké papriky 1/2 káv.lžičky mletého pepře, ve hmoždíři jsem roztloukla tři hřebíčky, na špičku nože tymiánu a to jsem přidala do fašírky spolu se šťávou a vypečeným sádlem z masa. Znovu jsem fašírku ještě dvakrát přemlela na masovém mlýnku. Pak jsem to ručně pořádně prohňácala a plnila do skleniček. Ve svém kouzelném zavařovacím hrnci jsem nastavila teplotu 90 °C na 60 minut a ponechala jsem paštiku osudu. Dnes ráno jsem zavařování zopakovala už jen na 80 °C a 40 minutách. Jedna sklenička nebyla plná, ale plných bylo celkem devět. Tu neplnou jsme zblajzli ráno a jednu jsem snědla odpoledne skoro do poloviny sama. Mysím, že se povedla. I manžel, který je mým velkým kritikem ji pochválil.Chutě jsou vyvážené a má skvělou konzistenci a tím pádem se dobře roztírá.








Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.