pondělí 5. září 2016

Majda podle Blanky

Už dva dny se točím v kuchyni a krom vaření dělám i různé majdy.Jednou z prvních víkendových je "Majda", kterou jsem si vyrobila podle receptu Blančina tatínka. Je to směs rajčat, paprik cukety a cibule a hodí se na všechno. Já jsem ji zatím ocenila na topince s volským okem. A tady je složení:

1 kg rajčat
1 kg paprik
1 kg cibule
1/2 kg cukety
1 rajský protlak
20 dkg cukru
2 lžíce soli
100 ml octa
kousek celé skořice
5 hřebíčků
2 feferonky (příště dám 4 )
pár stroužků česneku (dala jsem 5 )
pepř podle odvahy a chuti

Rajčata jsem oloupala a všechno jsem pomlela na masovém strojku. (Největší šajba) Dala do kastrolu a vařila se všemi přísadami tak dlouho, až se odpařila přebytečná tekutina. Nakonec jsem to ještě rozmixovala a horké jsem plnila do skleniček a sterilovala.










Dál zrají rajčata a tento koš čeká ještě na zpracování. Už jsem si připravila i papriky a tak budu dělat ještě jednu várku Palivce.




No a ještě stále máme spoustu ostružin, takže včera jsem udělala ještě jednu várku rosolu a obávám se, že to ještě není konec.



A teď jdu na Palivce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.