čtvrtek 31. ledna 2019

Koblížky

A je tu opět něco pro mlsné jazýčky. Jsou na přípravu velmi snadné, pro jazýček velmi lahodné a jsou podle receptu pana Cuketky.

Suroviny

175 g hladké mouky
175 g polohrubé mouky
150 ml vlažného mléka
60 g rozpuštěného másla
30 g krupicového cukru
10 g vanilkového cukru
2 vejce (pokojová teplota)
20 g droždí
1 lžíce tuzemáku
špetka soli
tuk na smažení (řepkový olej, sádlo)

Na plnění a zdobení:

130 g meruňkového džemu
2 lžíce moučkového cukru

Postup:

najdete na stránkách pana Cuketky. Já jsem postupovala trochu podle svého. Použila jsem celý balíček sušených kvasnic. Ze všech ingrediencí jsem zadělala těsto a nechala vykynout. Polévkovou lžící jsem z vykynutého těsta dělala malé bochánky, které jsem podle potřeby dovytvarovala a kladla na pomoučenou utěrku. Vyšlo jich osmnáct. Přikryla jsem další utěrkou a nechala ještě chvíli kynout. Pak jsem si na pánvi rozehřála sádlo a začala smažit. Abych měla jistotu, že budou skrz na skrz propečené, přikryla jsem pánev pokličkou. Smažila jsem do růžova, naplnila marmeládou a dozdobila šlehačkou. Moc jsme si s manželem pochutnali. Koblížky jsou nadýchané a moc dobré. Doporučuji vyzkoušet, nedají moc práce.

Nic jednoduššího jsem ještě nedělala. Maminka vždycky vykrajovala z plátu, který rozválela a toto jde jak pomásle a vypadají stejně dobře, jako ty maminčiny, daleko pracnější.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.