středa 9. dubna 2008

Kynutý ovocný knedlík

K dnešnímu obědu jsem si vymyslela kynuté ovocné knedlíky. Vzpomněla jsem si, že když jsem začínala vést samostatně svoji domácnost, vyhýbala jsem se všemu kynutému. Můj první pokus o kynuté knedlíky s jahodami skončil tak, že v kastrole plavaly cáry těsta a vedle nich se ve vroucí vodě pohupovaly jahody. Po tomto pokusu jsem se zase dlouho o nic podobného nepokusila. S nepovedeným vařením jsem se tehdy nikomu nepochlubila. Ten den byl náhradní oběd. Myslím si, že jsem nebyla jediná mladá hospodyně, která dopadla podobně. Zkušeným hospodyňkám tento recept určen není. Píšu ho právě pro ty mladé a nezkušené kuchařinky. Muži mají většinou sladké rádi a tak se dobrým ovocným knedlíkem jistě zavděčíte.
Takže, na cca 10 knedlíků potřebujete :
1/2 kg polohrubé mouky /může být i hrubá/
1/4 l vlažného mléka
1/2 sáčku sušených kvasnic
1 celé vejce
špetka soli
Kvasnice a sůl zamícháme do mouky, vajíčko rozšleháme do mléka a přilejeme k mouce. Vypracujeme /ručním hnětačem, nebo v robotu / hladké těsto a dáme na teplé místo vykynout.
Můžeme ještě jednou přemíchat a opět nechat kynout, nebo dát na pomoučený vál hromádky těsta a pod utěrkou ještě chvíli nechat kynout.
Kousky těsta mírně roztáhneme a vložíme buď čerstvé ovoce, nebo marmeládu. já jsem tentokrát použila rozmrazené borůvky. Použijete-li třeba čerstvé meruňky je dobré dovnitř přidat na místo pecky, kostku cukru.
Knedlíky dobře uzavřeme, aby ovoce nemohlo vytéct a přikrejeme na vále utěrkou. Připravíme si dostatečně velký hrnec s osolenou vodou a tu přivedeme k varu. Jakmile voda vaří, vkládáme knedlíky a na hodinách sledujeme dobu varu. V přikrytém hrnci necháme knedlíky vařit 5 minut.Potom je obrátíme a v poodkrytém hrnci vaříme dalších 5 minut.
Musíte správně odhadnout počet knedlíků v hrnci, neboť varem zvětší objem.
Po uplynutí času podebereme knedlík ze spodu a vidličkou jej ihned propíchneme, aby se nám nesrazil.
To je vše. Teď už jen posypat tím, co máte rádi, polít každou porci rozpuštěným máslem a dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.