neděle 14. června 2009

Víkend

Víkend se chýlí ke konci, děti právě odjely a já usedám k PC, abych si odpočinula. V mezičase jsem nafotila nějaké fotky, které budu postupně přidávat. Foťák jsem vrátila, protože vnučka bude cestovat a chce fotit. I můj muž se chystá do světa a taky si bere foťák. Takže jsem bez. No nevadí, nějakou zásobu fotek mám.
Ve čtvrtek jsem pekla placky na medový dort a v pátek slepovala a zdobila, protože vnučka slaví 30.6. patnácté narozeniny. A protože odjíždí s gymnastikou do Dánska už se do té doby nepotkáme, oslavili jsme to o pár dní dřív. Přidala se k tomu i oslava pěkného maturitního vysvědčení vnuka a tak byl dort dvojitý. Z 1 kg mouky. Recept najdete v rubrice recepty.



Aby jste si mohli udělat představu, tak jsem dort vyblejskla.
Mělo na něm být patnáct růží, ale v obchodě měli jen pět. Co naplat. Manžel iniciativně koupil dva balíčky mandlí v čokoládě a trochu to zachránil. Sobota a neděle byla ve znamení vaření a dohlížení na moji havěť. Kačenky utěšeně rostou a mám horkou novinku. Když se snacha byla podívat na kačenky, slyšela něco pípat. No jasně, vylíhla se tři kuřátka. Sama jsem byla překvapená. Ani jsem v to moc nedoufala. Okolí mně zrazovalo, že slepice dnes na vajíčkách nesedí. Náhodou, moje české kropenky, teda sedí. A jak poctivě! Pokud je náš kohout borec, určitě budou nějaká kuřata ještě za čtrnác dní, ve středu. Slepice, která už tři kuřata vyseděla ještě sedí na třech vejcích, ale nevím jestli bych jí je neměla vzít. Možná už z nich nic nebude, jen smrad. Co vy na to, mé zkušené chovatelky?

PS. Poznámka. Už jsem dvě zbylá vejce vyhodila do kontejneru. To třetí je pevné neklechtá, tak ještě počkám. Možná se ještě něco vyklube. Slepice do něho ťukala zobákem, možná tam skutečně ještě jedno je. Snad zítra???






Dnes byla káčata poprvé venku v ohrádce. Očividně si to užívala, ale Yorga z nich byla tak vykulená, že lítala kolem ohrádky a kačeny zase v ohrádce. To nepůjde dohromady. Když budou kačeny na zahradě, Yorga bude doma.



Kuřátka se špatně fotila, protože pobíhala a kvočna se pěkně durdila. Tak jsem je nechala napokoji. Je to úžasný zážitek. Mají sotva dva dny a už je máma naučila zobat a pít vodu. Učí je i hrabat a to je kalamita. V té kukani rozházela všechnu krmnou směs, kterou jsem těm prckům dala do plastové přepravky na vajíčka. V šesti mističkách to kuřata zpočátku zobala spořádaně, ale pak začala výuka hrabání a bylo po parádě. Všechno bylo převrácené a kuřata zobala z podlážky. Zítra je dám do ohrádky místo kačen a uvidíme co se bude dít. Ovšem nesmí pršet.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.