pondělí 20. července 2009

Hymenocallis narcissiflora


Jelikož vás tento květ tak zaujal a já jsem vás mystifikovala co se názvu této rostliny týče, nechala jsem si poslat popis a návod na pěstování. Starý pán, který ji prodával, řekl, že je to cibule hvězdníku, ale jak jsem u neteře, odborníka na slovo vzatého přes veškeré zahradnictví zjistila, jedná se o Hymenocallis narcissiflora, pocházející z Peru a Bolívie. České synonymum tuším ani nemá. Pěstuje se nejčastěji jako pokojovka, nebo venku podobně jako mečíky. Je citlivý na mrazy, takže na zimu se musí vyjmout. Ven se vysazuje koncem dubna až začátkem května, aby po zmrzlých vyrašil. Do hloubky 15 cm. Je to cibulovina venku kvetoucí v červenu až červenci. Po odkvětu a zatažení se cibule vyjme a nechá v suché až mírně vlhké rašelině při teplotě 10 až 15 stupňů.
Do květináče se vysazuje tak, aby špička cibule byla mírně pod povrchem. Květináč by měl být tak min v průměru 12 - 15 cm.
Je to nádherná, krásně vonící rostlina.
Tolik odborník. Já k tomu dodám jen to, že jsem v domnění, že se starám o hvězdník nakládala s cibulemi stejně jako s hvězdníky. Na podzim jsem dala květináč do sklepa a na jaře přesadila do nové zeminy a dala na zahradu. Přežil moji péči a kvete.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.