pátek 20. listopadu 2009

Pikantní kuře

Včera jsem vyzkoušela recept, který jsem našla na www.vareni.cz Protože všem náramně chutnalo, podělím se s vámi. A jak bývá u mně zvykem, trochu jsem si recept upravila k obrazu svému.

Ingredience:

4 ks kuřecích prsíček (podle počtu osob, které budou stolovat)
350-500 ml podmáslí nebo 1 zakysaná smetana
2 stroužky česneku
1 káv.lžička mleté sladké papriky
150 g hladké mouky
1/2 káv. lžičky pepře
1 káv. lžička steakového koření
sůl od oka

Postup:

Kuřecí prsa rozkrojíme tak, aby vznikl tenší plátek. Nenaklepáváme. Já jsem použila vykostěná kuřecí stehna a odstranila jsem z nich kůži. Zdají se mi šťavnatější. Maso jsem osolila a vložila do připravené marinády, ( zakysaná smetana smíchaná se dvěma rozetřenými stroužky česneku a steakovým kořením. Přidala jsem trochu mléka, aby konzistence byla víc podobná podmáslí. Chtěla jsem, aby to bylo opravdu pikantní, tak jsem přidala i špetku chili koření.). Nechala jsem maso v marinádě dvě hodiny odležet. Do hladké mouky jsem zamíchala pepř a sladkou mletou papriku. Maso, tak, jak jsem je vytáhla z marinády jsem nechala trochu okapat a obalila jsem je v ochucené hladké mouce. Takto obalené řízky jsem usmažila na pánvi ve které jsem si rozpálila sádlo. Smažila jsem pozvolna a jako přílohu jsem zvolila hranolky. V původním receptu se doporučuje i bramborový salát. Hotové řízečky připomínají kuře z KFC, ale po česku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.