čtvrtek 23. února 2012

Švédské kuličky

Dnes jsem měla chvilku času na brouzdání po vašich stránkách. Chvilku jsem se zdržela u Blanky. Tam mě zaujalo, že psala, že na švédské kuličky si zajedou i 70km, aby si pochutnali. Vzhledem k tomu, že v lednici jsem měla hroudu mletého masa a vůbec žádnou chuť na sekanou, kterou si manžel poručil, jala jsem se hledat na netu recept na švédské kuličky. A našla jsem. Našla jsem jich několik, ale zaujal mě tento. Proč právě ten? Protože ho na net vložila zřejmě něčí tchýně. Recept nazvala "Švédské kuličky naší snachy". To je při tom, jakou mají tchýně pověst dost neobvyklé a tak jsem si řekla, že to jistě bude dobré, když tchýně uznala, že recept snachy je hoden zveřejnění. http://recepty.3rd.cz

A tady je:
670g pomletého hovězího masa,
230g pomletého telecího, nebo vepřového masa
8 lžic na jemno posekané cibule,
2 vejce, našlehaná
250ml měkkých chlebových drobtů, ( já jsem použila 2 rohlíky )
8 lžic mléka,
1 lžička soli,
čerstvě pomletý pepř,
1/4 lžíčky nastrouhaného muškátového oříšku,
1/2 lžičky mletého zázvoru,
1/4 lžíčky sušeného rozemnutého sušeného kopru,
1/4 lžičky mletého kardamomu, (ten jsem neměla, takže nepoužila)
1/2 lžičky mletého nového koření,
4 lžíce hovězího vývaru,
220ml kyselé smetany

V jiném receptu jsem se dočetla, že se cibulka osmahne do růžova na másle a přidá se do mletého masa. Maso dobře rukama prohněteme a tvoříme kuličky,které klademe na pánev do rozehřátého másla. Kuličky po všech stranách osmažíme a zalejeme vývarem.Pod pokličkou chvíli dusíme, aby byly kuličky dobře provařené. Potom je vyndáme a šťávu, co zůstane na pánvi zahustíme moukou a přidáme kysanou smetanu. Já jsem omáčku ještě před přidáním smetany rozmixovala, protože jsem měla v omáčče drobky z masa a kousky cibule. To jen pro hladkost omáčky.
Podáváme s vařeným bramborem a do omáčky přidáme lžičku brusinek. Brusinky nemaje, jsem použila rybíz ála brusinky.
Musím říct, že se Blance ani nedivím, že si na kouličky zajede, když na ně dostane chuť. Je to dobrota. Manžel se sekané taky dočkal, to abych vás neuvedla v omyl, že jsem mlsná a manželovi nevyhovím. Teď už oba zažíváme. Manžel svoji sekanou v poloze ležmo a já, sedíc u PC se s vámi poděluji o dnešní kulinářskou zkušenost.



Osmažené kuličky vyndat a šťávu zahustit hladkou moukou rozkvedlanou ve šlehačce nebo v troše mléka a nakonec přidat kysanou smetanu.


A pak už jen dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.