neděle 15. února 2015

Červená řepa na víc způsobů

Oblíbila jsem si saláty z červené řepy. Jak jsem napsala už v jednom článku, červená řepa mi smrděla po myších. To se dost změnilo, když jsem si udělala první salát ze syrové řepy. Na ten se mrkněte, najdete tam i povídání o tom, jak prospívá našemu zdraví.
V poslední době jím červenou řepu hodně často. Když si neudělám šťávu z řepy, mrkve a jablka, kterou vypiji ráno na lačno, tak si udělám k večeři salát z vařené řepy, kerý je velice jednoduchý.

Salát z vařené červené řepy.

Ingredience:

1 středně velká bulva vařené červené řepy
1 větší sterilovaná okurka, nebo dvě menší
sterilovaná mrkev s hráškem
káv. lžička oleje extra virgin
sůl, pepř

Postup:

Předem si uvaříme červenou řepu ve slupce. Vaříme cca 2 hodiny a necháme vychladnout. Oloupanou bulvu nastrouháme na hrubém struhadle, nebo nakrájíme na kostičky. Okurek můžeme také nastrouhat nebo nakrájet. Přidáme sterilovanou mrkev s hráškem, ale klidně stačí jedno nebo druhé. Mně někdy stačí jen ten okurek. Přidáme olej, sůl a pepř podle chuti a promícháme. Necháme v ledničce chvíli odležet. Já si někdy přidám lžíci majonézy, to když mně obzvlášť honí mlsná. Než začnu salát jíst, nastrouhám si do něho kousek tvrdého sýra, nebo natvrdo uvařené vajíčko. Naposledy jsem použila sýr Niva. Bylo to výborné. Salát je nejen zdravý a dietní, ale také chutný.


Dnes jsem si u Janky v komentářích k pečené červené řepě přečetla zajímavý recept na pečenou řepu s bramborem. Původně jsem si naplánovala, že to vyzkouším zítra, ale manžel by mně to nejedl, tak jsem si to udělala k večeři pro sebe a už jsem to stačila i slupnout. Byla to zdravá, lehká večeře vhodná i pro vegetariány.


Na jednu větší porci budete potřebovat:

Dvě větší brambory, jednu menší červenou řepu, cibuli, 2 - 3 stroužky česneku.

Brambory a řepu jsem nakrájela na menší kostky. Kostky řepy můžou být menší než ty bramborové. Cibuli na proužky, česnek na kolečka a vše jsem dala do misky. Vše jsem pokapala olejem, osolila trochu pokmínovala drceným kmínem a posypala kořením chilli corn carne, protože doporučované francouzské jsem neměla. Promíchala jsem to důkladně a nasypala do zapékací misky vyložené alobalem tak, aby se to dalo nahoře překrýt. Zabalené jsem to dala péct do trouby. Asi po půl hodině jsem odkryla alobal a nechala ještě opéct, aby měly brambory trochu křupičku.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.