pátek 19. června 2015

Něco končí a něco začíná.

Dnes ukončily pozemskou pouť poslední dvě kačeny z našeho desetičlenného hejna.
Byl to úspěšný chov. Za 70 dní intenzivního výkrmu ( směs pro kačeny, brambory se šrotem a kopřivami a samozřejmě tráva), dosáhly váhy od 3 do 3,50 kg.
No a co bude dál? Chlívek se vyčistí, vydezinfikuje a přijde další várka kačenek.
Tentokrát to budou kačenky ruánské. Ještě jsme je neměli, ale mají je u nás na hájence a moc se mně líbily. Slovo dalo slovo a já mám zamluvených osm káčat. Zítra si jdu pro ně. Až budou doma, tak vyfotím a předvedu. Zatím jsem si vypůjčila obrázek z netu.
http://www.csch-trutnov.cz

Spolu s kachnou americkou pekingskou, pekingskou kolmou, saskou elsberskou a ruánskou světlou jsou nejtěžším plemenem. Byla původně vyšlechtěna v okolí města Rouen, převezena do Anglie, kde ji došlechtili do dnešní podoby. Zejména do veliké hmotnosti. Je to nejtěžší plemeno s velmi dobrou zmasilostí.
Jsem zvědavá, jak se nám bude dařit tyto kachničky vykrmit a jak dlouho to potrvá. Je to výzva. Podle toho se ukáže, jaké plemeno si vezmeme příští rok, budeme- li zdraví a živí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.