neděle 16. srpna 2015

Zubožená zahrada

Včera jsem šla spát dost pozdě, někdy kolem 23 hodiny a než jsem zalezla do pelíšku, šla jsem obhlédnout oblohu, jestli se neschyluje k slibovanému dešti. Z balkonu mám pěkný přehled a tak jsem viděla, že kolem nás se blýská. Jak na západě, tak na východě, ale i na jihu. Doufala jsem, že během noci mě vzbudí bouřka a liják i u nás. Bohužel. Ráno jsem vstávala časně, protože manžel se jel povyrazit na závody motocyklů do Brna a odjížděl před šestou hodinou ranní. Tak jsem taky vylezla a protože dobytek už se ozýval, šla jsem ho nakrmit. Obloha na západě byla olověná, opět příslib deště. Na východě ještě slunce vykukující spoza stromu. Přesto, že jsem večer kytky zalila, vypadaly jako by si jich nikdo už pár dní nevšimnul. Nejhůř jsou na tom hortenzie, které byly ještě před pár dny nádherné. Dnes oklapoušené, růže z Jericha chytla plíseň, listy křenu jsou suché na prask. Prostě pohled na zahrádku je deprimující. Tráva kolem je uschlá, už není co dávat slepicím a kachničkám. Jestli nezaprší, spadne i ovoce, které vypadalo dost slibně. Zdálo se, že bude i dost švestek do bečky na vypálení, ale kdoví, jestli by to ještě déšť zachránil. Není se z čeho radovat. Jen trpělivě čekat, jestli k nám bude déšť milosrdný a zavítá i do našich končin.

Na západě olověná obloha - příslib deště.




Na východě vykukuje sluníčko. Mraky se během chvilky rozplynuly.








Růže z Jericha k nepoznání.



A ještě se vracím k včerejšku. V tom parnu jsem se jala zpracovat rajčata na oblíbeného palivce. Z jedné dávky jsem vyrobila pět skleniček této dobroty. Je to recept od Milušky. Tady ho taky najdete.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.