pátek 4. prosince 2015

Pudinkáče

Hlásím, že pudinkáče se povedly. Recept jsem našla na FB a pochází z http://www.nejrecept.cz/.

Recept na těsto znám. Používám ho už léta na koláče, ale s tím rozdílem, že dávám 50 dkg hladké mouky. 40 dkg uvedených v receptu je málo. Těsto bylo řídké a špatně, nebo možná vůbec, by se z něho nedaly dělat válečky. Takže pokud se rozhodnete, že recept vyzkoušíte, doporučuji použít 50 dkg mouky. Po letitých zkušenostech které mám
s pečením, nedělám kvásek, ale kupuji sušené kvasnice.

Napíšu vám mnou upravený recept na těsto k pudinkáčům.

50 dkg hladké mouky
5 polévkových lžic moučkového cukru
1 sáček sušených kvasnic
3 žloutky
1/4 litru mléka
2 dcl stolního oleje
špetka soli
Vypracujeme těsto a necháme hodinku kynout v teple.
Po vykynutí si dáme těsto na pomoučený vál a oddělujeme těsto tak, abychom z dílků mohli vytvořit válečky dlouhé asi 20 cm o síle cca 1 cm.




Váleček přehneme napůl a spleteme. Konec dobře stiskneme a zatlačíme pod pletýnku.





Pletýnky dáme na papírem vyložený plech, potřeme rozšlehaným vajíčkem a necháme ještě chvíli kynout.


Dáme péct do předehřáté trouby. Mám horkovzdušnou a tak jsem pekla asi 20 minut na 200°C, ale není to dogma. Pečte podle zkušeností s vlastní troubou.




Po upečení necháme pletýnky vychladnout , podélně rozkrojíme a plníme pudinkovým krémem.


Krém:

3/4 l mléka
3 vanilkové pudinky
3 vanilkové cukry

Uvaříme pudink a necháme vychladnout.

18 dkg másla
6 pol. lžic moučkového cukru

Máslo s cukrem vyšleháme do pěny a postupně zašleháme vychladlý pudink.

Já jsem neměla moc času, takže jsem se s tím moc nepárala a krém jsem nandala kávovou lžičkou. Dopadlo to dobře a návštěvě to moc chutnalo. Krém akorát vyšel a bylo ho v pletýnkách bohatě. Tak se nebojte a jděte do toho. Je to zase něco jiného, než pečeme běžně. Daly by se dělat i bochánky, něco jako větrníky, ale to už je na fantazii každé z vás.

Jako druhý moučník jsem pekla strouhaný koláč s tvarohem. Je u nás doma dost oblíbený a recept, pokud ho neznáte, najdete tady.



Sára zlobila, obíhala stůl a pokoušela se něco vyloudit. Nakonec si vyskočila na židli, odkud si myslela, že to bude mít jednodušší. Když viděla, že stůl střežím, lehla si a opřela se o mé koleno čekajíc na příležitost. Té se jí ale nedostalo. Návštěva odešla, vše co zbylo jsem uklidila do bezpečí a Sára utřela svůj mlsný šňupáček.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.