pondělí 7. prosince 2015

Rostliny v našem domě.

Mám květiny ráda a tak jich mám doma dost. Některým se u mně daří, jiné bojují o přežití. Rozhodně to neumím s orchidejemi a tak už jsem všem zakázala aby mně je kupovali. Moc dobře se daří africkým fialkám a také aloi. Té se dokonce daří tak, že už se i s květináčem převrací a tak jsem přistoupila k tomu, že některé listy ořežu a naložím do slivovice, abych si vyrobila mazání, které mně Sylva - kaktusářka doporučila na to moje bolavé zápěstí.





Dnes ráno přišla sousedka právě, když jsem si telefonovala se Sylvou a přinesla mně překrásně rozkvetlý kaktus. Tak jsem ho umístila k růžím a dělá na stole krásnou dekoraci.




Letos v pozdním létě jsem zakoupila fíkovník od jednoho pána, který se pěstováním těchto teplomilných stromků zabývá. Za stovku, no nekup to. Jenže teď mám problém ho umístit v domě tak, aby mu bylo dobře. Když jsem ho zakoupila měl dva plody a vůbec jsem nedoufala, že uzrají. Jeden uzrál a byl velice dobrý. Takže doufám, že se mu bude u nás dařit. Kdyby teď měly být takové zimy jako je ta letošní, možná by zimu přežil i venku.
Má ještě stále ten zbylý plod ale už vypadá, že by chtěl zase plodit. Vyrazil nové listy a tak nevím, co teď s ním. Asi tomu budu muset nechat volný průběh. Nějak to dopadne.



Barva listů je vycmrndlá, určitě by měl ještě dřímat, ale je mu asi teplo. Ani nevím, jestli je to ten odolnější druh, který by možná mohl přezimovat zabalený ve skleníku. To jsem se nedozvěděla, protože koupě byla zprostředkovaná kamarádkou přes ještě kamarádku té kamarádky. Asi se to nikdy nedozvím, ale možná budu eperimentovat a uvidím.Jestli máte někdo s fíkovníkem v chladnějším pásmu zkušenost, poraďte. Boženka by poradit mohla, ale žije na jihu Moravy a tam se mu daří. To jsou už skoro "tropy" co se nám teď zeměkoule otepluje.

To je pro dnešek všechno, jdu si konečně nachystat těsta na vanilkové rohlíčky a linecké. Přeji vám pěkný nový týden.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.