středa 3. srpna 2016

Opět vás nakrmím cuketou

Tato úprava zeleniny pochází z Francie, kde se nazývá Tian, podle názvu nádoby, ve které se zapéká. První vrstvu tvoří lehce pikantní česneko-cibulový základ, nahoře vás čekají měkká, ale jemně opečená kolečka směsi zeleniny a brambor, dokřupava zapečená s parmazánem. Skvělá příloha nebo občerstvení pro hosty jako předkrm, pro mě a manžela lehká večeře.




Ingredience:
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 velká cibule, nakrájená na plátky
  • 2 stroužky česneku, nadrcené
  • 1-2 rané brambory, neloupané
  • 1 cuketa
  • 1 žlutá dýně
  • 3 velká rajčata
  • sůl a pepř na dochucení (nebo jiné koření, které máte rádi)
  • sušený tymián
  • 1/2 hrnku strouhaného parmazánu (já jsem měla goudu)
Postup:
Předehřejte troubu na 190 °C. Vymažte keramickou formu olejem. Na pánvi rozehřejte lžíci olivového oleje, přidejte cibuli a restujte do sklovita. Poté přidejte česnek, minutu restujte a následně celou směs vsypte do připravené formy.





Nakrájejte brambory, cuketu, dýni a rajčata na přibližně 6 mm tlustá kolečka a náskládejte je do mísy do spirály. Okořeňte pepřem, solí a tymiánem. Polijte druhou lžící olivového oleje. Já jsem použila směs koření bylinek cibule s mořskou solí.




Tohle jsem posypala zmíněným kořením, zakryla alobalem a vložila do trouby předehřáté na 190°C na asi 30 minut. Když se mi zdálo, že se tekutina, která se uvolnila z rajčat a cukety odpařila, zasypala jsem to celé nastrouhanou goudou, protože parmazán už došel a dala jsem to na další čas zapéct. Jakmile sýr začal zlátnout, bylo hotovo. A teď budu čekat na manžela, co na to řekne. Z kuchyně se line libá vůně, tak si myslím, že mně to chutnat bude, ale pro manžela by to chtělo asi nějakou uzeninu. Bohužel, má smůlu. Dnes to bude hladové, ale může si k tomu dát klobásek vedle.




A máme hotovo.




Pokud to vyzkoušíte, přeji dobrou chuť. Já jsem si pochutnala. Manžel ještě nejedl, tak uvidím, jak se na to bude tvářit až přijde domů. Nesmrdí to masem, tak asi příliš chválit nebude.

A ještě musím dodat, že vše, až na olej a sýr je z vlastních zdrojů. Takže to stálo jen trochu manželova potu.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.