pondělí 29. srpna 2016

Švestková povidla bez míchání

Ještě zatepla se běžím pochlubit, jak výborná povidla jsem uvařila. Vařila jsem je poprvé a tak se nedivte, že z výsledku mám druhé Vánoce. Děkuji vám všem, které jste se se mnou podělily o recepty. Téměř všechny recepty se s minimálními odchylkami podobaly jako vejce vejci a protože jsem vyloupala jen 2,60 kg švestek, musela jsem si další ingredience trochu přepočítat a rozhodně ne úplně přesně. Takže vám sem napíšu, kolik čeho jsem dala.

2,6 kg švestek
0,8 kg pískového cukru
3 lžíce octa
5 lžic rumu
káv. lžička mleté skořice
3 drcené hřebíčky

Na masovém mlýnku jsem pomlela švestky. Na té největší šajbě. Dala jsem to do nerezového pekáče s dvojitým dnem, polila octem a pekáč jsem vložila do trouby vyhřáté na 250°C. Po 25 minutách jsem přidala 30 dkg cukru a pekla jsem dalších 20 minut. Po dvaceti minutách pečení jsem přidala dalších 30 dkg cukru a pekla 15 minut. Po uplynutí 15 minut jsem vsypala zbytek cukru a pekla jsem ještě 15 minut. Po této době jsem jsem přidala skořici, hřebíček a rum, konečně jsem směs promíchala a dala zpět do trouby na dalších 15 minut, protože se mně zdála povidla dost řídká. Po uplynutí 15 minut, jsem začala plnit skleničky. Cukru se vám možná zdá na to množství moc, ale švestky nebyly příliš sladké, tak proto jsem zvolila toto množství. Když jsem hotová povidla ochutnala, měla jsem co dělat, abych skleničku nespráskala hned. Tak jsou dobrá. Opravdu jsem za celou dobu povidly nezamíchala a nic se nepřipeklo. Když se to povedlo mně, povede se vám to taky. A teď pár obrázků na důkaz, že jsem povidla opravdu zdárně upekla.



Už jsem povidla nemixovala, jak se doporučovalo skoro v každém receptu. Konzistence se mně zdála být dokonalá.




Důkaz toho, že se nic nepřipeklo a škoda, že ani na lžičku nezbylo. Naplnila jsem všech devět, různě velkých skleniček až povrch.



Zítra se pustím do ostružin, protože včera dozrálé jsem poslala vnučce do Brna. A pro velký úspěch s povidly, udělám ještě jednu várku. Jen si musím počkat na švestky, které ještě dozrávají a které půjdou líp od pecky, než šly ty dnešní.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.