neděle 24. května 2009

Olejová bábovka

Dnes to vypadá, že počasí bude na draka, tak usedám k PC a přidám jeden jednoduchý recept na moc dobrou bábovku. Podle něho peču už mnoho let, asi tak 40. Můžete si být jisty, že budete mít s touto bábovkou úspěch.

Ingredience:

3 vajíčka
20 dkg práškového cukru
30 dkg polohrubé mouky
1/2 prášku do pečiva
2 dcl oleje
1dcl vlažného mléka
špetka soli

Postup:

Oddělíme žloutky od bílků. V míse šleháme žloutky s cukrem a postupně přiléváme olej.Přidáme mouku smísenou s práškem do pečiva, mléko a dobře promícháme. Nakonec k bílkům přidáme špetku soli a vyšleháme tuhý sníh. Sníh lehce vmícháme do těsta a to potom vylejeme do bábovkové formy vymazané tukem a vysypané pohrubou moukou. Pečeme ve vyhřáté troubě na 120°C .

Těsto lze použít i na plech a poklást ovocem. Do těsta na bábovku můžete přidat i mleté ořechy, ale pak dejte o to méně mouky. Přidáním kandovaného ovoce taky nic nepokazíte. Fantazii se meze nekladou. Myslím, že by se to dalo stihnout i k dnešní odpolední kávě. Já jsem ji pekla včera. Trochu těsta jsem si nechala v míse, přimíchala jsem kakao a byla to bábovka mramorová. Dobrou chuť.

Na obrázku je torzo včera upečené bábovky.



PS. Pozor! Do těsta není přidáno žádné potravinářské barvivo, to naše slepičky mají tak krásně žluťounké žloutky. Tato poznámka mně napadla až jsem dala na blog tu fotku. To jen tak pro zasmání. Moje kolegyně Stanička bude mít radost až si přečte tuto poznámku. A Stani, specielně pro tebe, včera snesly 15 vajec. Jedna slepice sedí v kukani na vajíčkách. Když se to povede budou kuřátka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.