středa 16. června 2010

V Brně

Dnes jsem jela do Brna na vyšetření do vojenské nemocnice. Celý den poprchalo a když jsme přijeli do Brna pršelo už docela slušně. Vzala jsem si tentokrát s sebou foťák. Měla jsem trochu času když jsem před nemocnicí čekala na manžela a tak jsem několikrát stiskla spoušť. K tomu co jsem vyfotila jsem našla nějaké informace. Koho z vás bude z historie těchto objektů zajímat víc, zajděte se podívat na http://www.zabrdovice.cz/kostel-h.php odkud jsem čerpala.


Brno - Zábrdovice kostel


Někdejší konventní premonstrátský chrám v Zábrdovicích, zasvěcený Nanebevzetí Panny Marie, patří mezi nejhodnotnější raně barokní chrámové stavby v Brně. Stávající architektura byla postavena na substrukci původní románsko-gotické baziliky v letech 1661 - 1669 brněnským stavitelem Pavlem Weinbergerem podle projektu význačného architekta Giovanniho Pietra Tencaly (1629 - 1702) - největší osobnosti v architektuře země na konci 17. století.
Jen tak pro zajímavost v tomto kostele byli pokřtěni oba naši synové.


klášter


Přilehlý Premonstrátský klášter (nyní funguje jako vojenská nemocnice) na levém břehu řeky Svitavy ("za brdem") byl založen kolem roku 1200 panem Lvem z Klobouk a jeho manželkou Rejčkou. První bratři premonstráti přišli roku 1209 ze Strahova a ke klášteru bylo připojeno rozsáhlé panství. Klášterním kostelem se nejdříve stal soukromý Lvův kostel sv. Kunhuty (nyní lékárna u vojenské nemocnice), kde se 15. 5. 1211 zúčastnili konsekrace Přemysl Otakar I. se svými synovci a čtyřletou neteří Alžbětou, kterou vyprovázel do Durynska coby nastávající choť landkraběte Ludvíka. Šlo o budoucí světici Alžbětu Durynskou.

Život v ulici.

život v ulici


chčije a chčije


A to už opouštíme Brno. Tak nashledanou Brno, zase zítra .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.