pátek 11. března 2011

Naše slepice

Opět je tu téma naše slepice. Proč se k tomu tématu vracím, objasním hned na začátku. Opět jsem dostala do zprávy autorovi dotaz bez zanechání odkazu nebo mailu a tak se pokusím odpovědět touto cestou.
Byl vznesen tento dotaz:
Ahojky, neplánovaně jsem se dostala na tyhle stránky-při hledání info o těchto slepičkách. Chceme si také koupit, můžeš napsat jak nesou. Jestli nejsou jen hezké, ale aby z nich nějaká vajíčka padala :-)) Díky
Tedy odpovídám jednoduše. Ze všech našich slepic, kolik plemen jsme měli vždy vejce "padala" v hojném počtu.
Ze vzkazu nelze poznat o které slepice tazatelce jde a proto podrobněji ke všem, které jsme kdy měli.
První naše slepice byly Vlašky koroptví. To jsou tyto:




Vlašky koroptví jsou velmi dobré nosnice a tak jak se uvádí v odborné literatuře, snášejí 160 až 200 vajec za rok. Já jsem nikdy nepočítala kolik kdy snesly, ale byla jsem nadmíru spokojená. Byla to naše první zkušenost a já jsem měla radost z každého vajíčka.

Další naše slepice byly České zlaté kropenky. Ty jsem chtěla proto, že je to původní české plemeno chované v českých zemích již za Karla IV. To byl trošku omyl pokud nejde člověku jen o exteriér. Jako nosnice to nebyla žádná sláva. Od Vlašek se lišily vzhledem jen nepatrně (mají tmavé nohy). Peří téměř stejné jen byly drobnější a také vajíčka byla menší. Ovšem byly od malochovatele a všechny byly odchované kvočnou. Takže dvě z osmi také seděly na vajíčkách. O jednu z nich jsme přišli, něco nám ji roztrhalo, ale tu druhou máme dodnes. Dvakrát vyseděla kuřata a očekávám, že si to letos zopakujeme.



Další slepice které jsme pořídili byly Dominant modrý, které snášejí hnědá vejce a cca 258 ks za rok.



Protože jsme přišli do drůbežárny dost pozdě, byly už slepičky přebrané a tak jsme dostali tyto světlejší. Správně by měly vypadat takto:



Poslední slepice, které jsme pořizovali jsou Dominant žíhaný, který snáší cca 259 ks vajec za rok. A ty jsou na tomto obrázku:




Jsou to ty kropenaté dohromady s Dominantkama modrýma. Na dalším obrázku je vidět jak vypadaly, když jsme si je dovezli jako kuřice. Ty dvě bílé jsme vzali na doporučení paní v drůbežárně na zkoušku. Jsou to německé hybridy Lohman. Snášejí velká bílá vejce a to každý den. Je jedno jestli mrzne nebo ne. Denně mám v kurníku dvě bílá vejce. Mezi hnědými se to dobře kontroluje. Jsou sice brzy vynešené,(asi za 15 měsíců) ale stojí to za to.




Děláme to tak, že když máme slepičky rok, dokoupíme k nim další mladé slepice a tím máme zajištěno, že máme dost vajec po celý rok. Když ty první přestávají snášet, tak ty mladé se dostávají do formy. Nenecháváme slepice déle jak dva roky. Bylo by to neekonomické. I když já zase nejsem takový ekonom, ale když je v hrnci dva roky stará slepice je chutnější než 3-4 letá a taky se nemusí tak dlouho vařit.
Mám jeden postřeh. I když by si člověk myslel Dominant jako Dominant, vajec snesou oboje stejně, ale ty kropenaté jsou žravější. Když jim dáváme večer do kurníku ještě pšenici, aby náhodou neměly hlad, tak všechny už jsou usazeny na hřadách. Modré Dominantky zůstanou sedět, ale těm kropenatým není zatežko slézt a jít si nacpat volátka. To jsem ještě u žádných slepic nezažila.
Doufám, že moje odpověď bude tazatelce stačit a že si ji tady najde. Jinak jsem odpovědět nemohla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.