sobota 21. dubna 2012

Pečení - nepečení

Dnešní moučník je nepečený. Na nových stránkách Jany jsem našla úžasný recept. Nedal moc práce, ale musela jsem si ho opět upravit k obrazu svému.
Ingredience:
  • dvoje máslové sušenky Opavia
  • mascarpone 250 g
  • tučný tvaroh ve vaničce 250 g
  • asi 100 ml smetany ke šlehání
  • dvě 100 g čokolády na vaření
  • 1/2kostky másla (1/8 kg)
  • jahody, maliny nebo jiné ovoce na ozdobení
Postup:
Sušenky najemno rozdrtíme, smícháme s máslem a vtlačíme do kulaté dortové formy.
V míse smícháme mascarpone, tvaroh, šlehačku a čokoládu, kterou jsme si rozpustili ve vodní lázni. Tuto hmotu nalejeme na korpus, ozdobíme ovocem a dáme přes noc do lednice ztuhnout.




Když porovnáte oba recepty zjistíte, že jsem použila jinou čokoládu a taky její množství je odlišné. Udělala jsem to z jediného důvodu. Bílá čokoláda má s čokoládou společného stejně, jako Hera s máslem. Vzhledem k tomu, že i jahody se máčejí do čokolády si myslím, že to bude chutnat stejně dobře, jen ty jahody se na tom hnědém krému moc nevyjímají. I s tím jsem si trochu poradila a pokapala jsem je bílou polevou. Protože dortík je k Míšovým narozeninám uprastřed jsem napsala M . Při přípravě jsem ušetřila spoustu času, který by zabrala příprava medového dortu. A protože nikdo nepřijede, takový menší mls pro tři - čtyři mlsouny úplně stačí.

Zřejmě jsem měla větší průměr formy, protože dort je mnohem nižší než ten Janin. To ale vůbec nevadí, když se to při servírování postraší šlehačkou bude to i tak kalorická bomba.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.