úterý 5. listopadu 2013

Sacher dort

To, že je potřeba brát internet s rezervou jsem si dnes opět potvrdila. Svého času jsem dostala od Po- hanky recept na Sacherův dort. Napadlo mě, že bych ho mohla udělat. Ráno jsem si všechno připravila a když jsem byla téměř hotová a dávala jsem poslední ingredience, napadlo mě, že v receptu není prdopeč. Vzhledem k tomu, že další recept na internetu ho taky neobsahoval , řekla jsem si, že je to sice divné, ale budiš a vrazila jsem formu s těstem do trouby. Samozřejmě, že jsem vytáhla asi 1 cm vysoký piškot, který je sice jedlý, ale jinak nepoužitelný. Začala jsem tedy pátrat dál a našla jsem recept na této adrese http://www.toprecepty.cz/
Tak znovu, umyla jsem formu a začala od začátku.

Suroviny:

150 g čokolády na vaření (čím kvalitnější, tím lepší)
6 vajec
125 g cukru moučky
150 g hladké mouky
135 g másla
prášek do pečiva

Náplň: 150 g meruňkové marmelády
Poleva: 100 g kvalitní hořké čokolády, ½ hrnku moučkového cukru, ¼ hrnku vody

Postup

Ve vodní lázni necháme rozpustit čokoládu s máslem. Oddělíme žloutky od bílků. Žloutky smícháme s cukrem a ušleháme je do pěny. Bílky lehce osolíme, a ušleháme je v pevný tuhý sníh. Mouku promícháme s práškem do pečiva a prosejeme do mísy.
Troubu předehřejeme na 180 °C. Do čokoládové hmoty pomalu vmícháme žloutkovou směs a poté vmícháme mouku a nakonec sníh. Formu na dort vymažeme máslem a vysypeme piškotovými drobečky nebo strouhankou. Pak formu naplníme těstem a pečeme na horní příčce trouby asi 45 minut. Pak troubu vypneme a dort necháme 15 minut dojít ve vypnuté troubě.
Vychlazený dort podélně rozpůlíme. Za stálého míchání rozehřejeme marmeládu, propasírujeme ji sítem a namažeme jí dort. Obě půlky spojíme.
Rozpustíme čokoládu (nejlepší je použít kvalitní alespoň 70%, nevyplácí se na tomto šetřit!!!), přimícháme cukr a vodu. Já přidala i kousek másla. Je důležité čokoládu míchat, aby se netvořily hrudky. Polevu rozetřeme na dort a dort necháme ztuhnout.
Vychladlý a ztuhlý dort poprášíme silnou vrstvou kvalitního holandského kakaa a podáváme s pravou, nefalšovanou šlehačkou (čím tučnější, tím lépe).

A jak to dopadlo? Tentokrát dobře. Ovšem jak bud chutnat se dozvím se zpožděním. Až co řeknou děti v Brně.Ale je dost dobře možné, že si ho uděláme na víkend a budu mít i vlastní zkušenost.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.