úterý 3. května 2016

Sýrové tyčinky

Na FB jsem si našla a sdílím recept na sýrové tyčinky. Vypadaly tak lákavě, že jsem neodolala, nechala jsem si nakoupit ingredience a dopoledne jsem se do nich pustila. Neměla jsem dost másla abych ho dala místo Hery, kterou nekupuji a tak jsem opět experimentovala a dala jsem místo toho 15 dkg másla a 10 dkg sádla. Nic se nestalo. Těstíčko bylo úžasné.

Ingredience:
(originální recept)

50dkg hladké mouky
25 dkg uzeného sýra
15 dkg másla
5 dkg Hery nebo Zlaté Hané
5 dkg sádla
1 šlehačka
2 stroužky česneku
2 lžičky soli
2 lžičky grilovacího koření - raději už bez soli
1 prášek do pečiva
1 žloutek
1 vajíčko na potření
sezam nebo drcený kmín

Postup:

V hnětači jsem uhnětla všechny ingredience v hladké těsto. Chvíli jsem je nechala odpočinout a pak jsem je vyválela. Těsto vyšlo na tři plechy a musím říct, že se s ním moc pěkně pracovalo. Rozválela jsem těsto válečkem na frgále rovnou na pečícím papíře, rádlem rozkrájela na tyčinky a potřela rozšlehaným vejcem. Posypala jsem to sezamem a něco kmínem. S papírem jsem to přenesla na plech a upekla v troubě vyhřáté na 180°C. Dopadlo to výborně a výborně to taky chutná. Můžu s čistým svědomím doporučit. Není to žádná láce. Uzený sýr , máslo, šlehačka, ale jednou za čas si to i důchodce může dovolit.








Trochu se to na plechu slepilo, ale ostrým nožem jsem to ještě zatepla oddělila. Poslední plech jsem nechala vychladnout a oddělovaly se docela dobře pouhým odlomením.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.