neděle 19. června 2016

Zapečená cuketa

Toto je můj nedělní oběd pro dietáře. Už nevím jak si připravit cuketu, abych splnila dietní program a přitom si pochutnala. Opět budu experimentovat.


Postup:


Dvě očištěné cukety spolu s rajčaty nakrájíme na kolečka.
Zapékací mísu vymažeme olejem, naskládáme cuketu, kterou osolíme. Poklademe plátky mozzarelly a plátky rajčat a opět osolíme. Přidáme oregáno nebo bazalku, sušený česnek, pepř nebo jiné oblíbené koření, jarní cibulku nakrájenou na kolečka i s natí a plátky černých oliv. Posypeme strouhaným parmazánem a poklademe opět cuketou a znovu posypeme kořením a zasypeme sýrem. Dáme zapéct do vyhřáté trouby.
Není to žádné dogma, každý si může s cuketou a rajčaty kombinovat jakýkoliv sýr a také koření, které má v oblibě. Ze mně se stala experimentátorka, protože mám ráda pikantní chutě a když nemůžu mít maso, alespoň zatím ne, tak si musím jídlo aspoň trochu zpříjemnit.Recepty na bezmasá jídla sem dávám proto, že se vám možná někomu budou hodit. Už jsem se dostala do fáze, že nepřítomnost masa v jídelníčku snáším, ale tím nechci říct, že se ho navždy zříkám. To určitě ne. Vegetariánství by nebylo nic pro mně. Momentálně jsem vděčná za to, že můžu aspoň mléčné výrobky a vejce, ale maso zařadím hned, jak to bude možné.







A Vařilka už zdobí kuchyňskou linku. Kdyby mohla ochutnat můj dnešní oběd, jistě by mně dala za pravdu, že to byla mňamka. Doporučuji použít olivy a víc jakéhokoliv sýra. Měla jsem doma jen zbytky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.