pondělí 13. června 2016

Vaječný salát

Moje zdravotní problémy mě donutily změnit jídelníček. Není to sice žádné drama, protože na zeleninu jsem si hodně zvykla, jelikož už nejméně rok převažuje v mém jídelníčku.Tolik co za loňský rok jsem ji nesnědla za celý dosavadní život. O to víc mě udivuje zvýšená kyselina močová v krvi, z toho pramenící choroba zvaná dna. Teď je otázka, jestli to, co do nás doktoři tlačí ze všech stran je opravdu tak zdravé. Maso mám sice ráda a taky jsem ho jedla, ale už hodně dlouho nejím uzeniny a tučná masa. Nejčastěji jím ryby a krůtí maso a občas vepřové. I ty kačeny, které chováme jsou vyšlechtěné na málo tuku a nejíme je každý den. Když si vezmu, že máme šest kačen za rok a jsme na to tři rodiny, tak kolik toho kachního masa do sebe dostaneme?
Nicméně jsem teď z jídelníčku vyřadila maso úplně a omezila jsem se jen na dušenou šunku, vejce, sýry a kopce zelenýho krmení, jak je doporučováno. Manželovi vařím podle jeho chuti, takže toto je salát jen pro mě a budu ho mít k obědu a asi i k večeři. A teď vás seznámím s jeho skladbou.

Ingredience:

2plátky dušené šunky
3 menší vajíčka
6 cherry rajčátek
6 černých oliv
1 jarní cibulka
2 ředkvičky
2 káv. lžičky majolky
sůl podle chuti

Postup:
Šunku nakrájím na kostičky, rajčátka na čtvrtky, vypeckované olivy překrojím natřikrát,vajíčka na kráječi na kolečka a pak ještě napříč, ředkvičky napůl a potom na měsíčky, jarní cibulku na kolečka. Přidám majolku a lehce osolím, protože ani solit moc nesmím. Šunka se dá nahradit sýrem a nebo se může sýr přidat, ale to už by byla zhůvěřilost. Asi by to šlo i bez majolky, ale to po mně nemůže nikdo chtít. Ani doktor.


S majonézou.



Chuťově je výborný. Teď ho nechám chvíli v ledničce odležet, aby se chutě prolnuly a v poledne si pošmáknu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.