čtvrtek 2. června 2016

Ze zahrady

Dnes ráno bylo azuro a tak jsem se vydala na lov s foťákem. Vyšlo z toho od všeho něco a tak s malým okomentováním vám to předkládám.

Začala jsem tou mojí největší chloubou, azalkou, kterou jsem před lety dostala od mladšího syna. Má nádhernou barvu, která pěkně koresponduje s barvou okrasných česneků v pozadí.



Jako druhý přišel na řadu klematis. Mám tři, ale tento rozkvetl jako první.




A tady už jsou orlíčky a v pozadí lupení křenu a vpravo se připletla bršlice.



Tady se zase připletla k irisu rozpínavá dobromysl. Tou bych mohla zásobovat okolí.Ale nebrblu, protože v kuchyni ji hojně používám, stejně jako třeba libeček. Jeho blahodárné účinky oceňuji právě teď, když se potřebuji odvodnit.Dobromysl, nebo-li oregáno používám do zeleninových polévek, na pizzu a taky do skleniček se sušenými rajčaty.


A tady jsou tři hortenzie, které letos hodně poškodily mrazíky a tak ani nevím, jestli některá pokvete. Napravo je nově zasazená hortenzie, která už kvetla. Tu jsem dostala od kamarádky a prorože jsem ji chtěla před mrazíky uchránit, nechala jsem ji na parapetu v obýváku a zapomněla jsem, že tam je a svítí na ní slunko. Tu pro změnu pocuchalo to přímé sluneční světlo. Zachránila jsem ji, ale toto je oblíbené místo, kde Sára hledá myši, tak manžel udělal oplocení proti jejím nájezdům. Není sice moc vzhledné, ale doufala jsem, že aspoň bude praktické. Kam se hrabeme na Sářinu vynalézavost. Oplocení překonala, nejspíš podlezla, protože kdyby přeskočila, polámala by je svojí vahou a stejně dvakrát kolem hortenzií udělala své nory. Tak už mám trvale opřenou malou motyčku, kterou pravidelně zahrabávám kořínky všech čtyřech rostlin, abych je udržela při životě. Bohyšce budu muset najít jiné místo, protože až se hortenzie rozrostou, neměla by mezi nimi šanci.




Pohled na azalku z jiného úhlu.




Na balkon jsem si letos koupila, krom převislých muškátů i surfínie. Měly být žluté a červené. Barva těch prvních je všechno, jen ne žlutá, ale i tak jsou krásné.


A na dvorečku mně dělají radost lobelky a verbena. Na květy begónií a fuchsií si musím zatím počkat.


A tady se mně oběsil můj dvorní zahradník (manžel). Nejspíš ze zoufalství nad plevelem, když po tulipánech sázel rajčata.



Tak ze zahrady je to vše. Ještě se mrkněte co jsem dnes posnídala. Včera jsem si udělala domácí "Lučinu". Tu jsem vyčetla kdysi na netu a od té doby ji dělám. Myslím, že většina z vás ji taky zkoušela. 1/2 l smetany ke šlehání, 1 velký živý jogurt, Holandský nebo Selský smíchat a dát si na cedník plátýnko a do toho tuto směs nalít. Nad nějakou vhodnou nádobou nechat překapat, nejlépe v ledničce. V nádobě zůstane syrovátka, která je osvěžující právě v horkých dnech a na plátýnku zbude domácí Lučina. A tu jsem lehce osolila a vmíchala nasekaný kopr. Snídaně zdravá a dietní.


A úplně na závěr, pohled na havěť, která roste jako z vody. Tráva už je načisto spasená. Přeji vám hezký den bez přívalů vody a krup.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.