středa 1. července 2020

Pokus

Ano je to pokus, jestli se podaří vložit článek a taky pokus o vytvoření u nás doposud neznámého jídla. S článkem to vyšlo a s oním pokrmem taky.
O co šlo. Na kar za kamarádku jsem pekla koláče, ale ty všichni znáte. Jiná kamarádka přinesla roládu z tortily.To možná taky znáte, ale já jsem ji neznala a protože mně moc chutnala , tak jsem ji vyzkoušela hned, jak byla příležitost. Přijela nám z dalekého Mostu vnučka a z Prostějova kamarádka našeho zemřelého vnuka. Ke kávě byly opět koláče a jen tak, ta roláda. Taky všem chutnala a tak popíšu, co všechno jsem použila.

Ingredience:

6 tortil
2 pomazánková másla / nejlepší je ochucené křenem, ale dá se i jinak ochucené, křenové manžel nesehnal a tak bylo jedno bez příchuti a jedno česnekové/
1 balíček toustových sýrů
šunka, nebo jiná uzenina podle chuti
čínské zelí nebo ledový salát,
hodně pažitky
třeba i rajče na plátky.

Postup:

Na pečícím papíře jsem si rozprostřela tortily. Tři a tři aby se vzájemně překrývaly. Potřela jsem je pomazánkovým máslem, pokladla šunkou, následně listy čínského zelí, posypala hustě pažitkou, na to sýry, a pomocí papíru jsem se snažila co nejpevněji roládu smotat, aby nic nevypadlo. Do toho papíru jsem to celé zabalila a dala do lednice. Stačilo na tři hodinky, ale protože se všechno nesnědlo /je to pořádná nohavice/, tak jsem zbytek zase zabalila a dala do lednice. Druhý den to bylo ještě lepší. Pěkně se to proleželo a fakt je to k vínu nebo pivu fajn pohoštění. Já jsem to druhý den i snídala.Podle mé zkušenosti by se to pomazánkové máslo mohlo trochu rozředit zakysanou smetanou. Ale ne moc, jen tak aby se to lépe natíralo na tortilu a neteklo to.Dřív se to proleží. Vyzkoušejte, myslím, že nebudete litovat. To zelí v tom příjemně křupe, no co víc dodat?




Co všechno do toho zabalíte je na vás. Jen musíte myslet na to, že zabalit šest oddělených tortil je trochu makačka, tak aby jste to s tou náplní nepřehnaly. Docela bych si tam uměla představit na plátky nakrájená rajčata, vajíčko na tvrdo, prostě fantazii se meze nekladou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.