pátek 23. března 2007

Jak se naučit háčkovat ?

Tento článek věnuji především Haně a Stefi, ale i dalším ženám, které by se rády něco naučily. Mám radost, že obě projevily zájem o mé ruční práce. Je pravda, že u dnešních mladých žen a dívek moc zájmu o jakékoliv ruční práce nezaznamenávám.Vím to i z vlastní rodiny. Jak ráda bych své vnučce předala všechno, co jsem se za ta léta naučila, ale není zájem. Navíc je levák a já nevím, jak jí to levačkou ukázat, protože moje levačka, je nanic. Je to velká škoda, že se zájem o ruční práce vytrácí. Já vím, dnes je na pultech obchodů vše, na co si jen vzpomenete, ale tu radost z vlastního výrobku, ničím nezaplatíte. A co je jaksi navíc, je to, že máte u čeho relaxovat, jak se dnes moderně říká odpočinku. Já u toho háčkování jen obyčejně odpočívám u televize, kterou mám jen jako zvukovou kulisu. Ještě raději u toho poslouchám svou oblíbenou muziku. Velikonoce si například neumím bez háčkovaných vajíček představit. A nejsem sama. Všichni, co k nám chodí na mrskut se už měsíce dopředu ptají, " a Jitko , vajíčka budou"?. Dělají si z nich sbírky. Jen jednou jsem neměla připravené výfuky z vajíček a musela jsem místo toho narychlo uháčkovat kloboučky. To bylo zklamání....




Letos jsem už připravena a taky vám své výrobky představím, jen co je naškrobím a vyfotím. Ale abych nezapomněla proč vlastně tento článek vznikl. Obě děvčata by se ráda naučila háčkovat a Hana navrhla, že by nebyla špatná rubrika s návodem, jak začít. Vzhledem k tomu, že takových stránek je už na internetu hodně a specielně jedny se tomuto tématu věnují podrobně, uvádím jejich adresu. Já bych to tak dokonale připravit nedokázala a pokud ano, strávila bych na tom zbytek života. Tady je adresa : www.rucniprace.cz Je tam krok za krokem, jak uchopit háček, jak postupovat, jak vypadá krátký a jak dlouhý sloupek, a krom přesného popisu, jsou tam i obrázky. Tam se určitě háčkovat naučíte. Já můžu doporučit materiály které používám. Nejraději háčkuji ze Sněhurky, ale taky z Perlovky, tu používám na vajíčka a velice pěkně vypadají vajíčka i z nití, které se používají na paličkování. Ty jsou ale dost drahé. Zato krajka z nich je překrásná a jemná. Pěkně vypadají uháčkované věci i z Kordonetky č.30 . Na této adrese najdete nepřeberné množství přízí: http://www.nitarna.cz Budu ráda, když vám moje typy budou k užitku a pokud budete chtít poslat popis na nějakou moji práci, tak se domluvíme. Mám dost popisů na různé věci a ráda se o ně podělím. Hodně zdaru v učení, a pokud budete někdo potřebovat poradit , napište. Rozhodně teď budu rubrice háčkování věnovat víc prostoru než dřív. Měla jsem pocit, že to nikoho moc nezajímá a proto jsem nic nového nepřidávala. Slibuji, že se to změní.










Na tyto motýlky vám brzy přidám popis práce.











Na letošní Velikonoce jsem se dobře připravila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.