středa 25. července 2007

A jsme znovu u hantecu



Dnes jsem rozhodně neměla v úmyslu psát nový článek, natož se zabývat brněnskou hantýrkou, ale nemůžu jinak. Při odpolední kávě jsem si četla v novinách MF DNES z 25. července a z jedné stránky se usmívala celým obličejem paní profesorka Marie Krčmová, která přednáší o brněnské mluvě na vysoké škole. Proč píšu celým obličejem? Protože se v jejím obličeji smálo všechno, ústa, oči, no prostě všechno.Podobně je to i v té brněnské hantýrce. Ta je také velmi úsměvná. Dovolte abych citovala z tohoto článku jen krátký úryvek a potom jeden vtip.


Konina v hantecu
Valim se v betelným kočáře
z Oltecu začochtat na Čáře.
U role filcka, já ho snad mignu,
vygómal na fíry kvaltovó flignu.
Vysál mně talíř, su z toho nové,
fet už je levingston, v kakáču love.

Překlad: Jedu skvělým vozem ze Starého Brna na setkání s přáteli na České ulici. U hlavního nádraží je policista, já ho snad praštím, připravil si na řidiče měření rychlosti. Musel jsem zaplatit tisíc korun, nemám z toho radost, oslavy se nezúčastním, neboť mi nezbyly žádné peníze.
zdroj: Petr Staníček,www.pixy.cz

A teď ten slíbený vtip.

U Parnasu

"Co to chlaščeš za vasrovicu kemo, vždyť do teho chčijó všichni fógli ze štatlu." Praví rodilý Brňan muži, který pije vodu z kašny.

Muž mu odvětí: "Promiňte pane, nerozumím vám, víte já jsem z Prahy."
Brňan muži : "Pijte pomalu pane, voda je studená".




Teď znovu k paní profesorce. Jak jsem se v novinách dočetla, spolupracovala také jako poradkyně hantecu při přípravě představení My Fair Lady ze Zelňáku, které uvádí na své scéně Městské divadlo Brno. Já sama jsem tuto inscenaci neviděla, ale z doslechu vím, že je to bomba. Budete-li si chtít přečíst víc, což vám všem, kteří se o hantec zajímáte vřele doporučuji, najděte si článek paní Jany Soukupové na straně B4.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.