neděle 10. srpna 2008

A je to tady zase

Nerada bych vás nudila, ale opět jsem trochu fotila v zahrádce. Nechci se chlubit jen vlastním peřím, ale přidám i cizí. Jak se to vezme cizí, výpěstky jsou manželovy, takže jako moje.
Nejdřív tedy moje peří. Dnes spadl z okna truhlík s muškáty.Váha květů truhlík převrátila. Naštěstí se ulouskl jen kousek plastu. Květy zůstaly neporušeny. Schválně, jestli poznáte, který truhlík se válel pod oknem na zemi.




No není to poznat že? Byl to ten na levém okně. Na příští rok už mám objednané zábrany. Přes zimu, až náš dvorní tesař a truhlář v jednom nebude mít do čeho píchnout, udělá pěkné, dřevěné zábrany.
Abych zůstala ještě u muškátů, tak tohle je moje letošní chlouba balkónová.




A ještě další muškáty.






Letošní novinka mezi mými květinami jsou převislé růžičky. Když přišly poštou, nevypadaly, že by mohly přežít. Už jsem viděla, jak budu posílat zpět balík s uschlinami. Nakonec to dobře dopadlo a růžičky přežily nejen transport, ale i následné napadení mšicemi. Postříkala jsem je zředěným Jarem a vidíte, žijí na obou okapech.






Ještě vám přidám jiřinku, která přežila útok slimáků. Ti jsou letos postrachem všech zahradníků nejen u nás.Tři rostliny jim padly za oběť.Užrali je hned, když začaly vykukovat ze země. Ostatní zatím nekvetou, ale stačily vyrůst a pár jich ještě uvidíte hned, jak rozkvetou.



A hortenzii jsem už fotila, ale tentokrát jsem měla štěstí, že se na ní pásl motýlek. To nešlo nevyfotit.



A teď už vstoupíme do zahrady mého muže. Papriky, rajčata a záplava ostružin. Tak to mně čeká v dalším kole. Ještě jsem nevyšla ze zavařování okurek, které manžel každý den nosí domů a začne zpracovávání rajčat na kečupy, omáčku a chutney. Jako další přijdou na řadu čalamády, a až už budu úplně hotová, myslím vyčerpaná, začnu zavařovat ostružiny. Už aby to skončilo. Léto mám ráda, ale období zavařování je strašné.








Tyto bezostné ostružiny vypadají krásně, když kvetou a stejně krásně, když dozrávají. Neprojde kolem nikdo ze sousedů, aby se nezastavil a neobdivoval je. Naše zahrada je jimi obehnaná jako v pohádce "O šípkové Růžence."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.