sobota 22. srpna 2009

Rodokmen

Prší!!! Hurá. Jednak mě to zahnalo k počítači a druhak, už bylo hrozné sucho. Zahrádka pookřeje. A teď k věci. Svého času jsem začala dávat dohromady rodokmen. Nevěděla jsem moc jak na to a tak jsem nejdříve začala všemi rodnými listy, které jsem doma našla. Už jsem se o tom kdysi zmiňovala, že moje rodiče museli mít za protektorátu doloženo, že nejsou židovského původu. To museli mít tehdy všichni. To byla pro mne dost velká výhoda, protože většinu předků z maminčiny strany jsem měla až do pátého kolena. Tatínkova strana dala dost shánění. Musela jsem si dopsat na Státní oblastní archív Praha a tam si nechat udělat rešerši. Protože jsem nevěděla, jak dalece budou úspěšní, stanovila jsem si částku do které jsem byla ochotna jít na 2000Kč. Nějaké informace jsem získala a mohla jsem začít skládat mozaiku. Prozatím jsem bádání ukončila. Na objíždění archívů nemám čas a tak se musím spokojit s rodokmenem doloženým do páté generace. U dědečka z matčiny strany jsem nepochodila vůbec. Narodil se v Chotěboři a tamní archiválie jsou uloženy ve Státním archívu v Zámrsku. Tam se rešerše nedělají, musela bych bádat sama a jak jsem řekla, na to nemám čas.
Dlouho jsem hledala nějaký dobrý program ve kterém bych si doložené dokumenty mohla setřídit. Nejdříve jsem použila Ancestry - tvorba rodokmenu zdarma. Tam jsem všechno uložila, ale protože jsem nemohla utvořit strom života tak, aby na první pohled bylo patrné kdo ke komu patří, hledala jsem dál. Zcela náhodně jsem narazila na www.myheritage.com a tam jsem během jednoho dne přesunula veškeré rodinné příslušníky kterých jsem se dopátrala. Je to úžasný program a všem, kteří se sestavováním rodokmenu zabývají, doporučuji. I pavouka umí vytvořit.




Dokonce vás to upozorní, když se najde nějaká shoda s jiným rodokmenem. Díky tomu jsem zjistila, že moje praprapra babička měla sestru a tak jsem objevila ji i další rod s kterým jsem v příbuzenském vztahu. Související článek o mém bádání najdete ZDE . K tomu předchozímu článku byly nějaké dotazy a podněty, jak vytvořit rodokmen a tak vám, které to zajímá doporučuji přečíst si i ten předchozí článek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.