středa 17. října 2012

Cibule proti chřipce



Je období chřipek a v médiích jsme nabádáni, abychom se včas nechali očkovat. Od doby, kdy se proti chřipce očkuje, jsem se nechala očkovat jen jednou. Stejně jsem chřipku dostala. Lékař řekl, že to chřipka není, jen viróza. Nejsem doktor a proto možná nechápu rozdíl mezi chřipkou a virózou. Rozhodně jsem měla stejné horečky a cítila jsem se stejně blbě, jako při chřipce. Od té doby se očkovat nenechávám, jelikož už nejezdím "šalinou" a tudíž na mě nikdo neprská, nejsem vystavena kapénkové nákaze a tedy jsem již bezmála deset let chřipku neměla. Být důchodcem má i své výhody. Když nechci, do kolektivu nechodím . Ale proč jsem o tom začala psát? Internetem koluje, už delší dobu návod, jak se můžeme před chřipkou ochránit rozmístěním cibule v domě. Kdybych nebyla nedůvěřivá a podobné zprávy si neprověřovala, asi bych bezmezně věřila, že cibule může mít zázračný účinek. Vždyť pomáhá na kašel, nejvýznamnější látkou, kterou cibule obsahuje je alicin. Jeho antibiotické účinky jsou podobně jako u česneku notoricky známé.Cibule obsahuje také velké množství vitamínů a minerálů, je bohatá na kyselinu listovou. Obsahuje ale i vitaminy B, C, E a karoteny. Pokud jde o minerály, v cibuli jsou zastoupeny železo, zinek, síra, fosfor, hořčík, draslík, vápník, sodík, měď a jód. Bezpochyby velmi užitečná plodina. To vše a ještě něco navíc se dá najít zde. Já jsem si ale zašla ještě na jednu adresu, kde od jisté doby kontroluji každou podobnou zprávu. Tam jsem se dočetla, že zpráva o zázračném působení cibule obíhá již od roku 2009 a že je to hoax.Pro ty z vás, kdo tyto stránky neznáte doporučuji navštívit vždy, než podobnou zprávu rozešlete dál. Ušetříte si blamáž. Tak nakoukněte sem. Jsou tam veskrze užitečné informace o mnohých zaručených zprávách. Možná budete překvapeni, čemu všemu už jste uvěřili. Já jsem poprvé skočila na špek, někdy v roce 2008, když se hledali zájemci o štěňata zlatých retrívrů. Pokud se chcete přesvědčit o mé naivitě z té doby, klikněte sem , přesvědčíte se o tom, kolik lidí bralo můj článek vážně a snažilo se pomoci. Od té doby se napálit nenechám a prověřuji.

Škoda, že cibule nás nemůže chránit proti chřipce tak zázračně, jak je uváděno ve zprávě. Ušetřilo by se za drahé vakcíny a za léky. I když, kdoví? Zkusit se to každopádně může, co kdyby?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.