pátek 5. října 2012

Kečup "Mlsoun"

Už jsem se někde zmínila, že jsem udělala jednu várku kečupu, velmi podobnou Palivci, kterého má na svém blogu Miluška. Palivce jsem podle ní udělala už dříve, ale protože mám po střechou mlsouna, kterému tam nesedí paprika, zkusila jsem to bez papriky a místo ní jsem přidala jablíčka. Vyšel z toho výborný kečup, který už mlsounovi chutnal, ale já jsem si nenapsala, co všechno a v jakém poměru jsem do kečupu dala. Protože rajčat byly ještě dva košíky a už by se nedaly dlouho uchovat, pustila jsem se do další várky kečupu. Nazvala jsem ho mlsoun. A teď vám napíšu, co jsem do něho dala.


Ingredience :

2 kg zralých rajčat
4 středně velké cibule
4 středně velká jablka
1 polévková lžíce soli
1 dcl octa
3 dcl cukru
1 kávovou lžičku karí koření
1/2 kávové lžičky mletého zázvoru
8 rozetřených stroužků česneku
1 a 1/2 kávové lžičky pálivé papriky nebo chili koření, může být i syrová feferonka
Záleží na vás, jak ostrou chuť kečupu upřednostňujete.
Všechny ingredience dáme do hrnce a rozvaříme.
Pro lepší barvu kečupu jsem přidala trochu šťávy z červené řepy. Rozetřený česnek jsem dala až před závěrečným povařením.

Tentokrát jsem udělala pokus,který spočívá v tom, že jsem cukr dávala až po rozmixování a přepasírování a tak, jako když dělám marmeládu, přidala jsem Gelfix 1:3, který jsem rozmíchala v 1 dcl cukru a po minutě povaření jsem přidala zbylé dva dcl cukru. Podle návodu na sáčku s Gelfixem jsem ještě krátce povařila. Horké jsem kečupem naplnila skleničky od majonéz, zavíčkovala a ještě dala do hrnce na pět minut povařit, abych měla jistotu, že víčka se chytnou.


Nevím, jestli Gelfix splní moje očekávání a zahustí mi kečup tak, aby odpovídal konzistenci kečupu z obchodu. Uvidíme. Dám vědět jak to dopadlo.



Dokončila jsem z dvojité dávky a je z toho 13 skleniček různých velikostí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Floxy a ostaní květena

 Aby to dnes nebylo jen o slepicích tak ještě pár obrázků ze zahrady.