neděle 18. srpna 2013

Nordic walking

Nordic walking je příjemná, technicky nenáročná pohybová aktivita, kterou může vykonávat každý, začátečník i výkonnostní sportovec v jakémkoli věku. Jedná se o pohybovou aktivitu - chůzi, při které dochází ke koordinaci nohou a paží spolu s odrážením se speciálními holemi. Při chůzi s holemi se do pohybu zapojují obě dvě mozkové hemisféry. Nordic walking, v překladu severská chůze, je pouze anglický název zvolený z důvodů lepší propagace ve světě. Ve Finsku, kolébce tohoto sportu, se nazývá Sauväkavely což vám překladatel přeloží jako chůze s holemi.

Pro koho je tato aktivita vhodná?

Nejen že je nordic walking vhodný pro všechny věkové skupiny, ale tuto aktivitu může vykonávat skutečně každý, začátečník i výkonnostní sportovec. Ale nordic walking lze také doporučit lidem s nadměrnou tělesnou hmotností, lidem s různými tělesnými omezeními, mohou ho také provádět například osoby s nemocemi srdce a krevního oběhu, revmatici atd. (u těchto osob samozřejmě pod lékařským dohledem).

Jaký přínos pro naše zdraví má nording walking ?
  • má pozitivní vliv na pohybový aparát a přispívá ke správnému držení těla
  • zvyšuje tepovou frekvenci o 5-17 tepů za minutu
  • díky zapojení i horních končetin zvyšuje spotřebu kalorií o 20 % oproti běžné chůzi
  • zlepšuje pohyblivost páteře a přispívá k uvolnění krčních, zádových a mezilopatkových svalů
  • při správné technice je využíváno až 90 % svalů v těle
  • díky použití holí snižuje zátěž kloubů
  • přispívá k redukci nadváhy, spaluje až 400 kalorií za hodinu
  • zlepšuje koordinaci pohybu
Zdroj:

http://www.bezeckaskola.cz/clanek-245-nordic-walking.html


A proč tento článek na mém blogu? Je to jednoduché.Teď jsem se k té tlupě nadšenců, na radu ortopeda přidala i já. Nejdřív jsem byla skeptická a taky jsem se trochu děsila toho, že budu na dědině za blázna. Nakonec jsem si řekla, že mně stejně nikdo nic nedá a jestli budu chvíli pro srandu králíkům, tak za chvíli si na to zvyknou a brzy je to přejde. Kupodivu achilovka chůzi s hůlkami snáší líp, než bez hůlek. Mám větší jistotu při chůzi, nemusím se bát, že když vypoví službu koleno, půjdu na krovky. Hůlky podpoří stabilitu a pád k zemi se nekoná. Koupila jsem si i krokoměr, takže mám přehled, kolik jsem toho nachodila, kolik kalorií jsem spálila a můžu si zvyšovat dávky chůze podle potřeby a získané kondice. Je to bomba a mrzí mě, že jsem neposlechla doktora dřív.
Hůlky jsem si objednala přes internet, boty taky a už mám za sebou dvě vycházky. Dokonce i do toho našeho příšerného kopce, který mi dělal bez hůlek potíže. Dnes jsem se vydala na kopec, abych si vyfotila daňky, které chovají jedni naši sousedé. Taky jsem je zdokumentovala. Jsou to krásná zvířátka.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.