neděle 25. srpna 2013

Podzim nakukuje

Dnešek je ve znamení podzimu. Od rána mrholí, je nevlídno, sychravo a Sára se vyvaluje u roztopených krbovek. Její oblíbené místo, když se začíná topit. Doufám, že je to jen nakouknutí a že se dočkáme ještě babího léta.


Ale vraťme se o jeden den zpět. Včera jsem pekla makovec. Ne kvůli sobě, ale má ho rád vnuk, který je u nás na doučovacích prázdninách. Mně makovec zošklivili v družině blahé paměti. Byla to suchá buchta, která se sypala, jen ji vzal člověk do ruky. Nakonec jsem se dala přemluvit a našla jsem recept na internetu. Bylo jich tam hodně a tak jsem si vybrala ten nejjednodušší, ale takový, který se mi zdál, že se nebude sypat jako hroždí . Byl opravdu dobrý a já jsem si poopravila pohled na tento moučník. Takže recept zařazuji mezi ty, které budu používat.




Včera jsem zcela neplánovaně dělala marmeládu, spíš rosol z ostružin. Manžel se bez varování zjevil v kuchyni s kbelíkem ostružin a mně tím pádem nezbylo nic jiného, než je zpracovat. Odšťavila jsem je v odšťavovacím parním hrnci a v Thermomixu jsem ze šťávy vyrobila pět skleniček výborného rosolu.


Částečně včera a z části dnes jsem nadělala košíčky pro Brňáky. Bílá čokoláda je s praženými lískovými oříšky, mléčná je s mandlovými lupínky.




Recept na makovec najdete v samostatném článku. Věřím, že ho všechny znáte, že to není nic nového pod sluncem, ale já si ho musím zařadit do svých receptů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.