pátek 6. června 2014

Co právě kvete a dělá mi radost

Past na lišku sklapla, návnada zmizela a liška je fuč. Jen o kousek dál, nově podhrabaný plot. Zvolili jsme takovou taktiku, že v době, kdy chodí liška na oběd, kačenky zavíráme do kurníku. Pro jistotu. Další past, sklopec, ve kterém je nalíčená jedna z pomuchlaných kačenek liška nenavštívila. Zdá se, že máme co do činění s pěkně prohnanou zrzečkou. Uvidíme, kdo z koho.

Pojďme raději do zahrady, podívat se, co kvete. Červená popínavá růže kvete, keřové se kvést chystají, ale co mi dělá velkou radost, jsou gazánie. Mají překrásné barvy a na sluníčku vypadají úžasně.






Krásně rozkvetlá Weigelie patří mezi mé oblíbené keře. Ta naše je před domem a s lavičkou tvoří pěkné zákoutí
a místo, které láká k odpočinku.






Vistárie šplhá po balkoně jako divá, ale nekvete. Tolik jsem se na její krásné modré hrozny květů těšila a přesto, že ji máme už dobrých dvacet let, ještě nekvetla. Je to semenáček a těm prý to trvá déle, než začnou kvést, ale dvacet let je snad dost dlouho ne? Dostala jsem nějaké rady od Luďky a tak s ní teď budu podle nich zacházet. Snad si dá holka říct a pokvete aspoň příští rok.


A teď mám pro vás malou hádanku. Je to hádanka i pro mě. Nevím jak se ta kytička jmenuje. Je to zřejmě nějaké luční kvítí. Roste v trávě, ale ještě jsem ji tady nikdy neviděla. Nejspíš ji přinesl nějaký ptáček ve svém trusu. Budu ráda, když ji někdo poznáte.


A teď něco praktického. Krásně kvete keř bezinky a protože u Milušky jsem viděla naložené květy na limonádu, požádala jsem ji o receptík a naložila taky. Už včera, a dnes jsem, zvědavka zvědavá už ochutnala. Je to dobrůtka. A zdravá! Milušky recept je trochu jiný, než mám já ve svých receptech. Ten můj je nevařený, ale nikdy jsem ho nezkoušela.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.