úterý 29. března 2016

Boží milosti

Dnes se podíváme hluboko do minulého století.Ptáte se, co mě to napadlo? Byla jsem na návštěvě u Heleny-b a tam jsem se dočetla, že o Velikonocích smažila boží milosti. Ty dělávala moje maminka taky a já jsem je jako dítě milovala. Mám sice po mamince sešit jejich receptů, ale nenapadlo mě se do něho podívat. Jako správná moderní seniorka jsem si je asi před rokem našla na internetu. Udělala jsem je, ale nebylo to ono.Ty, co si pamatuji z dětství byly mnohem lepší. Takže jsem to víckrát neopakovala. Až teď mě Hela přivedla na myšlenku prohledat sešity receptů a našla jsem boží milosti ve dvou provedeních. Oba recepty jsem ofotila. To pro autentičnost nahlížení do minulosti. Je tady i recept na koblihy , údajně nemastné. To by možná taky stálo za vyzkoušení. A co mě v tomto receptu zaujalo, je údaj za osm haléřů kvasnic. Podle toho musí být recept hodně starý. Kdy se droždí prodávalo za méně než korunu? To nepamatuji ani já a že už pamatuji hodně. To bylo nejspíš za první republiky.Mrkající



Mé mamince by bylo letos 105 let. Další recept na boží milosti jsem našla v malém sešitku "Moudrá hlava"od dr. Oetkera.
Ty rozhodně nejsou totožné s těmi, které si pamatuji z dětství. Ale pro zajímavost jsem ofotila i tento recept. Sešitek je taky pěkně letitý. Hledala jsem rok vydání toho sešitku, ale marně. Zato jsem našla tuto radu:






Ty první vyzkouším možná hned zítra, ale ty druhé, až budu mít chuť experimentovat. Vzhledem k tomu, že má maminka recept zatržený, určitě je zkoušela a asi měla úspěch.

Sešitek je patřičně ohmataný a dokonce jsem na něm jako dítě taky zapracovala.Mrkající




Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.