pátek 25. března 2016

Velký pátek - postní den

Velký pátek je připomenutím ukřižování Ježíše Krista a po 65 letech je znovu uznaným svátkem. Pro křesťany je prvním dnem Velikonočního třídenní, následuje Bílá sobota, kdy v podvečer začíná slavnost Kristova vzkříšení a nočními obřady přechází v neděli, kdy se slaví zmrtvýchvstání. Ale zpět k tomu dnešnímu svátku. Je to nejpřísnější postní den a my v tento den půst dodržujeme. Stejně tak, jako by se nemělo dělat nic v zahradě, hýbat s hlínou. I to dodržujeme. Tento den by měl být dnem pozastavení a rozjímání.

Abych postnímu dni učinila zadost, přemýšlela jsem co uvařit a volba padla na palačinky. Oba s manželem je máme rádi a miluje je i Sára. Vždycky, když je smažím, musí mně asistovat. Stojí v rohu kredence a číhá na první palačinku. Když se dočká, začne se tlapkou dožadovat své porce. Kousek musí dostat, jinak bych u ní neobstála.








V pozdním odpoledni jsem si zadělala na mazance, aby bylo ráno něco ke snídani. Mazance jsou u nás taky velmi oblíbené. A protože na Bílou sobotu půst končí, mám naložený hřbet ze srnčího a bude svíčková. Přijede synek, který svíčkovou miluje, tak si musím dát záležet.
Ještě se musím pochlubit jak pěknou čajovou konvici jsem si koupila. Je litinová, báječně ladí s kamny a dlouho udrží čaj teplý. Uvnitř je nerezové sítko, takže se v ní dá vařit i sypaný čaj.


Tou konvicí jsem si dělala radost. Přeji vám pěkné sváteční dny a dělejte si třeba jen malé radosti.
V tom rozbouřeném světě to máme všichni zapotřebí.

Zdroj: http://www.denik.cz/z_domova/velky-patek-pripomenuti-ukrizovani-krista-je-svatkem-znovu-po-65-letech-20160325.html

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.