neděle 28. srpna 2011

Tajemství v lístkovém těstě.


Tento recept jsem dostala po internetu hned několikrát pod názvem "Hemenex trochu jinak." Já jsem si ho trochu upravila podle svého.

Ingredience:

1 ks lístkového těsta
2 zakysané smetany
8 vajec
jarní cibulka nebo pórek
20dkg debrecínky nebo šunky
20 dkg sýra na strouhání
sůl, koření dle vlastní fantazie

Postup:

Lístkové těsto rozdělíme na polovinu. Jednu polovinu vyválíme do takového tvaru, jakou použijeme formu. Já jsem použila obdélníkovou keramickou zapékací mísu.Formu vymažeme máslem a vyložíme lístkovým těstem tak, aby přesahovalo přes okraj formy. Těsto propícháme vidličkou. Na těsto poklademe šunku a tu zalejeme zakysanou smetanou do které zašleháme jedno vejce a na kolečka nakrájenou jarní cibulku, nebo pórek. Osolíme a okořeníme podle vlastní chuti. Já jsem použila mořskou sůl ochucenou kořením, cibulí a česnekem. Na to rozklepneme 6 vajec a ta zase trochu okořeníme a posypeme zbytkem jarní cibulky. Vydatně posypeme na hrubo nastrouhaným sýrem. Poklademe opět kolečky šunky a nahoru dáme druhou polovinu těsta, kterou jsme předem vyválely a ještě na vále propíchaly vidličkou. Kraje k sobě dobře přimáčkneme aby tajemství při pečení nevytékalo. Těsto potřeme rozšlehaným vvajíčkem a posypeme zbytkem sýra.Do trouby vyhřáté na 180°C dáme péct asi na 20 minut. Záleží na troubě. Těsto by mělo být upečené dozlatova.





Na tohle nastouháme sýr a poklademe další vrstvou šunky.


Těsto potřené rozšlehaným vajíčkem posypeme zbytkem sýra a dáme péct.




Moje představa po přečtení receptu se naplnila. Krásně to vypadá a ještě líp chutná. Byla to rychlá, velice chutná a sakramentsky vydatná večeře. Všem doporučuji.Teď by to chtělo jít si zaběhat a ne si sednout k PC.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.