neděle 12. května 2013

Jarní množení

Jak už bývá zvykem, v květnu zasedne některá z našich slepiček na vajíčka. Ani letos se to bez toho neobešlo. Manžel každý rok nadává, protože já jsem tomu ráda a moc mě baví čekat na kuřátka a ještě víc mě baví, když je potom kvočna vodí po dvorku. Jenže muž si myslí, že havětě už máme dost. Tentokrát mě překvapil. Sám přišel s tou radostnou novinou, že slepice sedí na vajíčkách a nechce se odtud hnout. Dokonce ho klovla. Kupodivu nezuřil, ale ochotně ji přistlal a zjistil, že má pod sebou osm vajec. Zasedla v pondělí, takže od zítřka za čtrnáct dnů by mohla být kuřata. Minulý rok to nedopadlo a tak doufám, že letos pár kuřátek bude. Než jsme slepici přestěhovali do jejího apartmánu, kde ji nikdo nebude rušit, stačily ji ostatní slepice dalších sedm vajec přisnášet. Takže sedí celkem na patnácti vejcích. Jestli to vyjde, tak bude na dvorku pěkně veselo.

.



U slepic z velkochovu nebývá zvykem, že sedí na vejcích, ale v našem případě se vždycky nějaká najde.

V úterý přibude ke kvočně do jejího bungalovu ještě dvanáct kachniček . A to už já budu ve svém živlu.

Ostatní holky, které se podílely na naplnění hnízda. Uvidíme, jak budou zbarvená kuřátka.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.