čtvrtek 18. července 2013

V tom horku mě nic kloudného nenapadá

Je horko, i přes to, že sluníčko s námi laškuje a sem tam se schová za mrak. Před časem spadlo tolik vody, že ji někde bylo až přespříliš a u nás už je zase velké sucho. Denně se musí zalévat, většinou ráno a večer znovu. A v tom horku mě nic nenapadá. Ve foťáku mám pár nových fotek a tak je sem přidám.






Sára se na balkoně opaluje...


A když je toho moc, zaleze doma do své "boudy" a spí dál.


K narozeninám jsem krom dalšího, dostala také krásné lilie.Jsou v květináči, nejsou řezané a tak doufám, že když je dám do záhonu, přežijí zimu a na jaře se zase ukážou. Ovšem, pokud je někdo nesežere.


Tuto krásnou kytici hortenzií jsem dostala od sousedky. Dostala jsem i sazenici, kterou už mám na záhoně, ale pokvete asi až příští rok.


A aby tento neslaný, nemastný článek nebyl jen o kytkách a Sáře, přidám pár slovíček, která, jak předpokládám, nejsou pro všechny tak běžná. Jejich význam možná někteří ani neznáte. Tak schválně:

1. krchňák = levák
2. špolhert = sporák
3. gaňk = chodba, přístřešek u chalupy
4. kalmuk = teplá vložka do zimních kabátů
5. zgarb = starý krám
6. tumrle = kolotoč
7. přecmrndávat = servilně přitakávat
8. tragač = trakař
9. lukše, správně - lokše = nudle (tady jsem se upsala)
10.štokrle = židlička bez opěradla

Tato slova pocházejí z horáčtiny, oblast, Drahanská vrchovina

Zdroj: Malý slovníček horáčtiny

Gazánie pro Máří Kosáčka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.