čtvrtek 25. července 2013

Plněné cukety

Protože na zahrádce dorůstají zlaté cukety a kupodivu jich narostlo dost, je potřeba je zpracovat. Mám je ráda plněné mletým masem, ale docela se spokojím jen podušenými na másle. To je pak trochu dietnější. Setkala jsem se s plněnými cuketami na vašich stránkách a receptů je na internetu spousta. Protože jsem si objednala spoustu různých koření na grilování i běžné použití v kuchyni, chtěla jsem je hned otestovat. Mleté maso ve spojení s cuketou byl nejlepší test.


Ingredience:

0,5 kg mletého vepřového masa
2 cukety
3dkg anglické slaniny
1 větší cibule
sýr Niva (může být jakýkoliv)
sůl, keyenský pepř, čarodějku, malinkou špetičku drákulovy smrti

Postup:

Najemno nakrájenou cibuli osmažíme na trošce sádla se slaninou nakrájenou na tenké proužky.


Přidáme okořeněné mleté maso a orestujeme.


Když je maso orestované, přidáme vydlabanou a nakrájenou dužinu z cuket a ještě chvíli necháme restovat.



Nakonec vmícháme nahrubo nakrájený sýr. Takto připravenou směsí naplníme vydlabané a mírně osolené cukety.
Sýru jsem nastrouhala poněkud víc a tak jsem zbytkem posypala ještě povrch cuket než jsem je dala do trouby zapéct. Je to ale zbytečné, úplně stačí ten sýr, co se vmíchá do směsi. Zapékala jsem asi 1/2 hodiny při 180°C.
Sýr Niva jsem použila proto, že ten mám v lednici vždycky. Eidam jsem zapomněla manželovi napsat do seznamu nákupu.


Chutnalo to skvěle, takže porci pro 4 osoby jsme snědli s manželem ve dvou. Já jsem taky potom špatně spala. Bylo mně těžko, bolel mě žaludek, ale za to nemohla plněná cuketa, ale já, protože jsem čuně. Jedli jsme to dost pozdě a jak je známo všem normálním lidem, jíst se má naposledy v 18 a ne ve 20 hodin. Zajímavé je, že manžel ač je 1/2 roku po operaci žlučníku spal jako dudek, nic mu nebylo, a já se z toho ještě teď vzpamatovávám. Piju žaludeční čaj a nejím.Zamračený Tak nevím, jestli jsem vás tím od plněných cuket neodradila . Mrkající Já jsem si měla dát asi ty dietnější, jen podušené na másle, ale to by zase nebylo takové pošušňání.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.