středa 31. července 2013

Srdíčkový dort

Dnes jsem byla požádána o upečení dortu. Míša chtěl dort pro svoji přítelkyni Lucku, ale zavolal mi to až dnes ráno a na medový už by bylo pozdě. Ten se musí nechat aspoň jeden den uležet. Nezbylo, než udělat piškotový. Chtěl srdíčko, ale já mám jen pevnou formu a nechtěla jsem riskovat, že piškot z formy nedostanu ven a tak jsem nalila těsto na plech a po upečení, jsem z vychladlého piškotu vyřízla tou formou tři srdce.





Piškot jsem upekla podle tohoto receptu:

Na takový plech potřebujete:
30dkg moučkového cukru
45dkg polohrubé mouky
4 vejce
1dl vlažného mléka
2,5dcl oleje
1 prášek do pečiva
Postup:
Vyšleháme cukr se žloutky a přidáváme olej. Do pěny přidáme mléko a rozmícháme. Přidáme mouku s práškem do pečiva a znovu promícháme. Nakonec vmícháme tuhý sníh, ušlehaný z bílků. Těsto nalejeme na vymazaný plech vysypaný polohrubou moukou a dáme do předem vyhřáté trouby na 180°C.
Krém:
1/4 l mléka
3 pol.lžíce polohrubé mouky
1 tabulka čokolády (mléčné, nebo na vaření)
asi 1/2 cm proužek ukrojený z kostky 100% tuku (Omega)
25 dkg másla
cukr podle chuti
V kastrolku smícháme mléko s moukou a za stálého míchání uvaříme kaši. Do horké kaše přidáme 100% tuk a čokoládu rozlámanou na čtverečky. Mícháme tak dlouho,až se tuk i čokoláda v kaši dokonale rozpustí. Necháme vychladnout.
Změklé máslo našleháme s cukrem a postupně zašleháváme vychladlou kaši. Krémem promažeme srdíčka a zdobíme podle vlastní fantazie.
A takhle jsem zdobila já. Jednoduché a rychlé zdobení.
Ze zbytku piškotu a krému jsem udělala kostky, které si teď dáme ke kávě.Usmívající seDort čeká v lednici, než si pro něj přijede vnuk.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.