pondělí 3. srpna 2020

Broskve

Dnes zavařeno 30 sklenic broskví. Zítra z těch přezrálých, co se nehodily na zavaření, udělám povidla. Zkusím to stejným způsobem jako jsem minulý rok dělala povidla hrušková. To bude zkouška. Upeču je v troubě bez míchání a ochutím podobně jako u těch hrušek. Doufám, že se povedou stejně. 



Broskvové zavařeniny jsou u nás velmi oblíbené, ale to nejspíš i u vás.

23 komentářů:

  1. Teda, Jitko, to je úroda!!! Já mám pozdní odrůdu, jsou ještě mrňavé a zelené :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejsou naše broskve. Koupili jsme je z Velkých Pavlovic. Broskev sice máme vyšlechtěnou i do chladnějšího podnebí, ale taky ještě není zralá a je to mladý stromek. Z toho bych tolik sklenic nezavařila.

      Vymazat
  2. Krásná úroda. Mám ráda broskvový kompot, naše děti také. Ovšem broskvová povidla jsem nezkoušela. Pak nám prosím napiš jaký je výsledek.
    Máme na chalupě jednu broskvoň, ale stejně jako u Hely jsou naše broskve ještě malé a zelené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jaká úroda bude jednou z té naší broskve, ale pár broskviček už měla minulý rok a byly velice dobré. V naších podmínkách je to až zázrak.Zatím taky nejsou zralé, ale bude to zase tak na ochutnání.

      Vymazat
  3. Já momentálně jedu na vlně zvané Bellini. Skvělý letní broskvový kokteil. Nebo si ho dávám v podobě Frisca Bellini. Ale broskve mám ráda, jen k nim nemám přístup, tady je na ně moc tvrdé podnebí a kupovat na marmošky ty předražený z obchodů se mi vážně nechce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto byly za 30.- Kč Jiné ovoce bych taky nekupovala ani jahody na zavaření ne.

      Vymazat
    2. Však jsem taky už třetí rok bez jahodové marmelády. Svoje jahody nemám, to je bída a utrpení, a v době kdy se prodávaly furt pršelo a tak jsem z baráku nevytáhla paty, natož abych jela do města. Navíc taky nebyly zrovna nejlevnější... to samé s meruňkama a broskvema. Nemám už žádného známého který by na Moravu pro ně jezdil jako dřív, takže zůstávám i bez nich... za to mám hafo marmelád z kanadských borůvek, páč rok co rok jsou obsypané, ale už se na ně pořádně nemůžu ani podívat ;-) :-D

      Vymazat
    3. Vendy tak nám se zase nedaří ty kanadské borůvky. Máme tři keře a jen tak na zobání. Nevím co je špatně.Můj muž jezdí na borůvky někam do lesa.

      Vymazat
    4. A jak je máš dlouho? Ono jim trvá docela dlouho než si udělají takové to svoje optimální prostředí. Nám to trvalo skoro pět let. Chce to k nim dát mulč (buď kůru, nebo já dávám větve které podrtím) a mají rády vlhko. Už jsem si říkala, že jsme je kupovaly zbytečně ale pak začaly plodit a rok co rok už deset let mám keře obalené.

      Vymazat
    5. Určitě dýl než pět let. Jsou zasazeny v rašelině a v hrabance, přisypáváme rašelinu každý rok dokonce je hnojíme spešl hnojivem na borůvky a žádná sláva to není. Vlhko je tam taky do jejich blízkosti je sveden okap. Tak nevím .

      Vymazat
  4. Jituš, to tedy bylo práce! Včera večer jsem si na tvém blogu procházela recepty, zase ty moučníky a člověk žasne, kolik jsi toho upekla a pak i na blog zpracovala. Uvědomila jsem si, co to bylo času, nafotit, popsat a pak dát na blog a hrozilo, že o to vše přijdeš... Ještě že to šlo převést sem, ale stejně mi připadá, že v té podobě na tomto blogu je to "hezčí". Jinak broskve my nekupujeme, já hlavně od doby, kdy se u mne projevila alergie na toto SYROVÉ ovoce. Já tak otevřu dvě plechovky za rok a to je tak naše spotřeba. Marmeládu jsem nikdy nedělala, ale mohu se zeptat, k čemu pak tu marmeládu spotřebujete? Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž docela dost snídá rozpečené rohlíky s máslem a marmeládou. Dřív to snídávali i naši kluci. Co snídají teď to nevím a hodně ji využívám i do kynutých knedlíků. Třeba než bych honila zmražené borůvky po kredenci, tak tam dám marmeládu z borůvek. Ty letos nebudou.Hodně je dávám i do buchet "Honzovek".

      Vymazat
    2. Aha, ale ty snídaně mě vůbec nenapadly, nejsme zvyklí a kynuté knedlíky já vůbec nedělám. Ty jsme naposledy jedli v rožnovském skanzenu a to budou asi 3 roky. Vlastně sladké obědy téměř nedělám. Musíte mít velký mražák a sklep. Hanka

      Vymazat
    3. U nás jsou dost časté i palačinky a vafle a na to taky zužitkuji marmelády. Rybízovou do vánočního pečiva, do medového dortu, a co s tím ovocem, když se ti to na zahrádce urodí. Lidi při těch cenách co jsou teď budou rádi sklízet i ovoce u silnic, tak, jak bylo zvykem dřív. Když to není příliš frekventovaná silnice tak to není problém. Ale jsou i tací, že kdyby si to mohli natrhat za pár korun nebo zadarmo u někoho na zahrádce nak se na to vykašlou. Jsme už moc zpovykaní.

      Vymazat
    4. Jitko tak v tom,že si lidi mohou zadarmo natrhat,tak na to dlabou. ,,prý koupíme,,ať si koupí,ono dát švestky za 30,tak se jim to zdá drahé,tak ať si koupí za 45 někde v supermarketu. Já jsem dnes tvořila oblíbený ,,Palivec,,ještě,že mám uložený receptík,jinak zmiznul do věčných lovišť v blogu.cz. Udělala jsi krásné kompoty a já se tady cpu broskví..moc zdravím,jsem chvilku na PC a pak jdu relaxovat,bolí mě celej člověk..pa

      Vymazat
    5. Miluško u mně palivec zůstal. Jak tady https://blogyorga.blogspot.com/2012/08/kecup-palivec.html
      tak na starém blogu ještě je. Ty ho na novém budeš mít taky.

      Vymazat
  5. Já jedu v okurkách, už mám 30 sklenic (◠‿◕)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se letos okurky zprčily, takže nemáme vlastní, ale kupovat nebudu, protože mám plno sklenic ve sklepě ještě z loňska. My dva toho moc nepojíme a děcka si taky moc neodváží, takže by to byla zbytečná práce.

      Vymazat
  6. Krásně to vypadá a hlavně asi dobře chutná. Zkusím se vyjádřit k tomu trhání ovoce: Podle mého doba se změnila a změnily se i mezilidské vztahy. Možná by se někdo našel, kdo by si natrhal, ale je to dvojsečná zbraň. Jednak dnes nemůžeš věřit někomu neznámému a pustit si ho do zahrady - může to být i záminka, aby si obhlédl dům nebo co ho zajímá. Druhý pohled je podle mne takový, že někdo by se ostýchal, aby nebyl považován za "socku". Nevím, jestli to k vám dorazilo, ale je určitá skupina lidí (myslím si o ní své), která hned nálepkuje, dám příklad: jedeš MHD a jsi socka, protože nejedeš vlastním vozem. A komu toto označení lichotí, že... Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. No můžu ti říct, že jsem se s tím označením setkala ještě za profesního života, když jsem byla v Praze na školení. A to už je pěkných pár let nazpět. Čekali jsme poblíž autobusové zastávky na kolegu, který šel pro zaparkované auto. Přišlo mi to hnusný jak se mladí vyjadřovali směrem k lidem, keří čekali na bus. A to doba pokročila a sociální rozdíly společnosti jsou ještě výraznější. Nejhorší je, slyšet to od mladých puberťáků, co ještě v životě sami nic nedokázali.Být chlap jak hora, mlátila bych je po palicích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu v tom, že takhle se vyjadřují hlavně mladí a ty děti to slyší od rodičů, tak to vnímají tak, když to řekne rodič, je to správné. Když to děcko slyší od kamarádů, je v tom věku citlivé a stydí se, pak vyžaduje na rodičích, aby mu koupili lepší, dražší mobil, protože ten jeho je přece šunka, když to řekli kamarádi. A taky oblečení musí být značkové a tenisky, a ... Vrazit takovému expertovi facku je sice výchovné, ale je na pováženou, je přece demokracie a to by se obrátilo proti tobě. Je to hnus, velebnosti... Hanka

      Vymazat
    2. V ten moment by mně bylo jedno, co bude následovat. Možná ten co by po té palici dostal, by se aspoň zamyslel. Když jsme byli malí, tak když nás ve škole někdo pokáral, tak jsme doma určitě nežalovali rodičům, že jsme třeba dostali i výchovný pohlavek, protože doma by to přišlo znovu. Určitě by rodiče neletěli do školy na učitele. Tehdy byl učitel autorita. To je dnes postavené na hlavu a proto to vypadá tak, jak to vypadá.

      Vymazat
    3. To je dobré, měla jsem odpověď, ale místo, aby se to publikovalo, celé to zmizelo. Něco mi to připomíná :-))). Tak znovu:
      Máš pravdu, že výchova začíná v rodině a tvrdím, že rodina může mít větší vliv, než škola. To prostředí ho formuje. Jenže pak např. nepustí v buse sednout staršího a slyší - co vás to v té škole učí? Ještě jsem neslyšela, že by řekli - to tě rodiče nenaučili? Je to celé obrazem společnosti. Stačí číst články na Seznamu nebo pustit TV. Když není aspoň určitá úcta ke zvoleným představitelům, jak může být úcta k učiteli, staršímu člověku v tramvaji apod. Možná na vesnici, kde se lidé znají, je to jiné. Tohle je na delší psaní. Hanka

      Vymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.