neděle 30. srpna 2020

Rynglová pečená povidla

A když už  jsem zmínila ty ryngle, tak ještě jsem z nich udělala pečená povidla. Nějak jsem se do toho pečení zamilovala.  Je to bez konzervantů a je s tím méně práce než s marmeládou. V troubě se o ně nemusím start. Opět je to bez míchání. Z tohoto množství jsem udělala 6 třetinových skleniček.


Na 2,5 kg ovoce 

70 dkg pískového cukru 

2 lžíce jablečného octa

Do gázy svážeme celou skořici a pár hřebíčků pro lepší chuť. Po upečení vyndáme.

Na hlubokém plechu promíchat  ovoce s částí cukru a péct asi 20 minut při teplotě 220 °C .Přidat zbytek cukru a péct ještě dalších 15 minut. Přidat ocet a podle sladkosti ovoce i špetku kyseliny citronové, ale není to nutné . Než začneme plnit do skleniček rozmixujeme ovoce tyčovým mixérem a můžeme do povidel přidat lžíci rumu a dobře promíchat. Skleničky uzavřeme a na deset minut otočíme dnem vzhůru. Máme hotovo.




15 komentářů:

  1. Ryngle mám ráda, vůbec jsem netušila že z nich jdou udělat povidla :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš dělala jsem takto i jablíčková povidla,ale já ,to bych ani nebylacelá,abych si npozměnila receptík na koření,používám ,,perníkové koření a je to super. jen ještě by mohl někdo upéci ty vdolečky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perníkové koření doma nemám, už bych to s ním taky vyzkoušela. Musím zadat manželovi úkol, až pojede na nákup.

      Vymazat
  3. Máme doma velikou starou žlutou blumu, jsou strašně dobrý a bývá jich opravdu hodně. Tak už jsme z nich dělaly s dcerou taky možný i nemožný a tak jsem letos dělala takový džem. Přidala jsem do nich jablko a je moc dobrý, takový ostřejší, ale bezvadný, na palačinky na perník. A podobně jsem dělala i rebarboru, ta je taky vynikající a švagrová do ní přidala ještě zázvor a říkala, že je moc dobrá, na cukrový prý bude moc dobrá. Letos máme strašně hodně švestek, až se lámou větve, museli jsme je podepřít a to bude taky bašta a taky přidávám rumíček. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Dělala jsem ze švestek, taky v troubě, dobrá, s kapkou rumu. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ryngle mám ráda. I jen tak, syrové, mňam.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak tak čtu,Jituš jedeš ve velkém. Povidla vedou,my na tu zahradu jeli a švestky si vezli domů naši známí, ten náš košík manžel zapomněl naložit do kufru. To nevymyslíš, řekla jsem si a byla v klidu. Zahrada je vzdálená 15 km, no jelo se tam dvakrát, tak 60 km pro dvě kila švestek. Nejde mě vložit smějící se smajlík, ten by zde sedl.

    OdpovědětVymazat
  7. Máš pravdu, život tropí hlouposti.Ti smajlíci tady chybí :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Posbírala jsem dnes pod stromem pár rynglí a přidala ostružiny, rozvařila jsem je, propasírovala, přidala trochu želírovacího cukru a udělala čtyři menší sklenice marmelády. Obrala jsem jednu větev broskví a donesla je Evině. Úplně mě děsí, co jich na stromě je. Snad je ještě někdo bude chtít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo by škoda, nechat broskve spadnou. Co tak dát je do bečky a vypálit? :-D

      Vymazat
  9. To se mi zase něco povedlo :-)))))

    OdpovědětVymazat
  10. A ještě jednou :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Jítuš jsi moc šikovná kuchařka.Mám také ráda Tvoje ruční práce.Je to pro mě inspirace. Děkuji Maruška

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...