neděle 23. srpna 2020

Další oříšek rozlousknut

Dnes jsem něco nového nafotila a rozhodla jsem se, že musím přijít na to, jak upravovat fotky. No, přiznám se, že mně to dalo zabrat. Program je v angličtině a to je pro mě jazyk neznámý. Jeden dotaz 
u vnuka mě navedl a tak jsem sem vložila první upravený obrázek. Pak už ty další šly jako po másle. 





Překvapivě zatím neumřela krásná bílá orchidej, kterou jsem dostala od neteře k narozeninám. Už je to víc než měsíc a stále zdobí parapet okna v kuchyni. Snad jsem to teď nezakřikla a holka moji péči přežije. Byla by jediná. Zatím jsem všechny zahubila.


Rozkvetl bílý ibišek, který jsem dostala před několika lety od Janky. 



 Na plné pecky kvete i další ibišek. Ten už je v zahradě hezkých pár let.






Černooká Zuzana.


11 komentářů:

  1. Jituš ty tedy vedeš, kytičky nádherné, ale mám dotaz na povidla. Pečená - horké dáš do sklenic a nesterilizuješ, jen otočíš dnem vzhůru?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli je budeš dělat podle toho mého receptu, nemusíš sterilovat. Já tak dělám všechny marmelády. Abys měla jistotu, že se ti to nebude kazit, dej nahoru do každé skleničky pár kapek rumu, přestože už je rum i v receptu, ale podle mých zkušeností to není nutné.Já už se chystám na ta švestková, ale na hrušky taky dojde.Zítra mě čeká kandovaná cuketa. Jsem na ni zvědavá. Mám koupený malinový sirup, tak by měla mít i příchuť malinovou.Až to vyzkouším, přidám recept.

      Vymazat
  2. Máš krásné kytičky!!!!! Držím pěsti, ať se orchidejce u tebe líbí! Je skvělé, že tě počítač poslouchá :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherně ti to kvete. Orchidej je krásná, držím pěsti. Líbí se mi ta hortenzie.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám moc ráda kytičky.Právě"zavodňuji"orchidejky.V sobotu jsem dostala další.Dokonce mi kvetou i po přesazení(4).Jen nevím,kam je všechny dám ☺ "Zuzanky jsem ráda pěstovala na balkoně-do doby než nám z balkonu udělali paskvil...
    Přeji krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jestli se o ni starám dobře, ale dělám to teď tak, že květináč jednou za týden namočím do dešťovky , nechám nacucat vodou a přesunu do obalu na květináč. Týden ji dám klid a za týden znovu.

      Vymazat
  5. Výborné... víkend uplynul jako voda a ty jsi upravovala fotky. Já tedy své fotky (a mám jich tisíce) upravuji, tedy ty, se kterými pak pracuji a mám na to jednoduchý program, takový spíš pro ženy, které se s tím nechtějí trápit. ... Ten tvůj popsaný postup namočit orchidej do kýble s vodou asi funguje, švagrová má orchidej už prý 18 let a dělá to tak. Květině to vyhovuje, protože tak košatou orchidej jsem neviděla. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že to konečně dělám správně. Doufám, že ji uchovám.

      Vymazat
  6. Jitu, držím palečky, aby se orchideji dařilo. Mám dvě skoro čtyři roky a letos na jaře mi obě krásně a dlouho kvetly. Stejně tak je zavodňuji.
    Také bych potřebovala někoho kdo by mi radil s úpravou fotek. Vnouček je na to ještě malý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj vnuk už je dospělák a vyzná se.Taky jsi mi potvrdila správnost zacházení s orchidejkou, tak doufám, že tato u nás přežije.

      Vymazat
  7. Jitko, děkuji, pokud stihnu zajed na zahradu, tak povidla udělám. Manžel se chystá do Jeseníků na pánskou jízdu, tak nevím, zda se švestky vejdou.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.