úterý 25. srpna 2020

Kandovaná cuketa

 Včera jsem si nachystala a dnes dokončila, kandovanou cuketu. Letos už nevím co s nimi a tak ze tří velkých cuket jsem udělala trochu polozdravého mlsání. Dostala jsem ochutnávku, kterou paní dělala podle Ládi Hrušky, toho já nemusím, ale cuketa podle něj nám chutnala.Proto jsem si řekla, že to zkusím. A nebyla bych to já, abych si recept neupravila podle sebe, učinila jsem tak i tentokrát. Spojila jsem recept na kandovanou dýni, jak to dělala moje maminka s receptem na cuketu. A tady je.


Ingredience:

2,5 kg na kostičky nakrájené cukety

0,7 litru malinového sirupu ( je jedno jaký zvolíte )

30 dkg pískového cukru

0,5 l vody


Postup:

Na kostičky nakrájenou cuketu smícháme v hrnci se sirupem, cukrem a vodou. Promícháme a necháme na sporáku pozvolna probublávat. Část tekutiny se odpaří. Když je cuketa sklovitá, odstavíme a necháme vychladnout. Druhý den znovu přivedeme k varu a ještě chvíli vaříme. Poté cuketu scedíme a až trochu oschne, naskládáme do sušičky. Sušíme  zhruba 21 hodin. 






Sušička je naplněná. Zůstalo prázdné jen jedno plato. 

Tekutinu, která nám zůstala, můžeme buď vypít zředěnou, jako sladkou limonádu, nebo ji trochu vylepšit opět sirupem a cukrem a uvařit další várku. 

Recept Ládi Hrušky najdete tady


12 komentářů:

  1. Recept vypadá zajímavě. I my máme letos hodně cuket. Možná že také vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá zajímavě. Letos mi to asi nevyjde, cukety sice kvetou jak blbý, ale mají samý samce. O víkendu jsem sklidila teprv druhou cukýnu a další se zatím ani nerýsuje.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš smekám, ty jsi pilná včelka, ale to se opakuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš,ty pilná,jak ta lesní včelička....ale je to dál,zkrátka šikulka.U nás letos cukety nešly akorát Hokaido a to jsem dělala už 3x polévku,docela byla jedlá....

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý recept. kdo pěstuje cukety, tak ho určitě vyzkouší.

    OdpovědětVymazat
  6. Když má někdo cukety,tak to může být parádní recept.
    Přeji krásný večer☺

    OdpovědětVymazat
  7. My jsme kdysi zkoušeli kandovanou dýni a byla moc dobrá. Je to bezva nápad, využít na to i cuketu.

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám ráda cuketu, dělám z ní buhty, slané koláče, ale nejraději má manžel zelí. To bude v neděli. Láďu Hrušku taky nemusím a cuketu bych nekandovala, protože manžel je diabetik, ale mohla by být dobrá.

    OdpovědětVymazat
  9. Kandovat dýni - to dělala moje maminka. Vím, že to dalo docela práce. Já cuketu použiji na spoustu různých způsobů při přípravě jídla, na pečení, na zelíčko....Mohla bych vyzkoušet i tvůj recept, ale má to jeden háček. Nemám sušičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se sušit i v troubě.Dřív to hospodyně nedělaly jinak.

      Vymazat
  10. Jitko, jsem tu po dlouhé době, vlastně nejenom u tebe i u ostatních, kam jsem občas něco napsala. Ten recept na kandovanou cuketu určitě vyzkouším, ale možná, že to zkusím z dýně, ta rodí jako splašená a tak by se to určitě hodilo. Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když máš dýni, jeto lepší. Nám se letos nezadařila, ale to nevadí z té cukety je to taky výborné mlsání.Recept na dýni mám taky. Najdeš ho tady: https://blogyorga.blogspot.com/search?q=kandovan%C3%A1+d%C3%BDn%C4%9B

      Vymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...