pátek 25. září 2020

Křenová omáčka s uzeným jazykem

Dnešní recept jistě všechny hospodyňky znají. Dávám ho sem spíš pro připomenutí, že takové jídlo existuje. Dlouho jsem křenovku nevařila a tak si ji budu muset taky občas připomenout.

Koupili jsme  uzený hovězí jazyk, který jsem uvařila v papiňáku. Po prudkém ochlazení se dal krásně oloupat. Oloupaný jsem vrátila do uzeného vývaru, aby se zase ohřál. Mezi tím, co se jazyk vařil jsem si udělala světlou jíšku a nechala vychladnout. Nastrouhala jsem čerstvě vykopaný křen ze zahrádky, který vykopal manžel. Do vychladlé zásmažky jsem nalila smetanu a přidala křen a několik naběraček uzeného vývaru. Záleží na tom, jak hutsou omáčku máte rádi. Za stálého míchání jsem všechno nechala provařit. Pak už jen nakrájet ohřátý jazour a může se podávat. Knedlík je hospodský. 



10 komentářů:

  1. Křenovou omáčku jsem neměla už hodně dlouho, ale chystám se na koprovku. Na farmářských trzích mají nádherně voňavý kopr, už se těším ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, ty si nedáš pokoj a budeš zde stále dávat samé dobroty. Ne, ne dávej, to byl žert. Křenovku dělám a mám ji moc ráda, zrovna tak ten uzený jazyk, ten ovšem můj muž nemusí.Díky za tip, já dnes vařila fazolky - lusky na smetaně a k tomu uzené, no skoro stejné jako u vás.

    OdpovědětVymazat
  3. Křenovou omáčku už jsem dávno neměla, dala bych si.

    OdpovědětVymazat
  4. Tady můžu jen tiše slintat - křen se mi nepodařilo nikde najít, možná bych pořídila víc na severu. Existuje, pod jménem “kren”

    OdpovědětVymazat
  5. Křenovou omáčku jsem asi nikdy nejedla.Ale pořád se chystám na koprovku.To ale musím počkat až budu sama doma ☻
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Tak křenovou majdu, už jsem neměla kolik let a docela bych si dala, jen bez toho jazyku, třeba s uzeným. Vnuk včera přišel, že má chuť na hráškovou polévku, tak jsem mu jí slíbila a sliby se mají plnit, tak mám dneska polévku vymyšlenou. Jo a čtu křen a teče mi z nosu jako z vodovodu a chce se mi kýchat. od prcka jsem chytla rýmu už je ze školky doma podruhé. Oni děti teď když trošku zakašlou, nebo kýchnou, tak už je ženou domů, doma je z něho čert a nakazí rýmou celou rodinu. Njn. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, teď mám plnou pusu slin. Moje maminka vařila křenovou omáčku často a dobře, bylo k tomu také vždy uzené maso a to domácí. To byla mňamka, už zase slintám.

    OdpovědětVymazat
  8. Miluji křenovou omáčku,dala jsi mě tip na dobrý oběd,ale knedlík k ní nemusím,jen naše brambůrky. No a teď abych šla koupit novou klávesnici,je doslova poslintána...pa a hezký zbytek víkendu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsme to měli taky s bramborem a bylo to chutnější. Takže už vždycky s bramborem.

      Vymazat
  9. Jé, Jitko, křenovku miluju, ale už dlouho marně sháním křen do zahrádky. :-(

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.