úterý 22. září 2020

Zelí na slanině

 Na FB mě zaujal recept na jednoduchý a rychlý oběd nebo večeři. Je to i velká dobrota.



Ingredience: 

malá hlávka zelí 

15 - 20 dkg anglické slaniny

1 větší cibule

1 větší stroužek česneku


Postup:

Anglickou slaninu nakrájíme na plátky a ty pak na čtverečky a necháme na pánvi vyškvařit. Slaninu z pánve dáme do misky a na vyškvařeném tuku cibuli zpěníme, přidáme na drobno nasekaný česnek a necháme chvíli rozvonět. Přidáme  nakrájené zelí a restujeme až do změknutí zelí. Přendáme do misky, přidáme opraženou slaninu a ochutíme pepřem a solí. Máme hotovo. Teď už si jen pochutnávat.

9 komentářů:

  1. Jé, to znám od Babicy. Ten do toho ještě míchal uvařené těstoviny. Je to luxus!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od něho jsem to neznala, ale flíčky mě taky napadly, že by do toho šly. Toto byl oběd pro mě, takže těstoviny až to budu dělat i pro manžela. Vnoučata z Mostu to taky milovala s těstovinama.

      Vymazat
  2. To musí být dobrůtka.Mám takové "obyč" jídla moc ráda.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Možná bych do toho také přidala těstoviny, ale dobré to bude určitě ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Zítra jdu na větší nákup,tak koupím malou hlávku zelí a bude myslím dobrá večeře a bude k tomu stačit čerstvý chlebík. No Jitu,řekni mě,proč sem lezu tak pozdě večer až mám z toho hlad a do opravny asi půjde uslintaná klávesnice...

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem už mockrát na podobný recept koukala, ale ještě jsem to nevařila a ani nejedla, tak to budu muset asi zkusit. Byl by zase jeden príma rychlý a trochu dietní recept. Zelí mám ráda na všechny způsoby, tak proč by to nemělo být dobré, že. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, znám toto zelí s přidáním těstovin, ba i když zbudou brambory jako "generálmarš". Dobrota, díky, za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že tady bude další uslintaná klávesnice. Určitě to brzy vyzkouším. To můžu. Díky.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...