pondělí 29. října 2007

Ještě jednou o bíglovi

Před čtyřmi roky, když jsem odcházela do důchodu, rozhodla jsem se, že si pořídím psa. Rozmýšlela jsem se jakou rasu zvolit.




Na snímku je naše Yorga a její první štěňata
Nemohl to být žádný ratlík, vzhledem k mé postavě. Nejsem totiž žádná třasořitka ale velkého psa bych si netroufala zvládnout. Zvítězili tedy středňáci a proto, že se říká, že brzy se začne páneček svému psu podobat, chtěla jsem aby byl můj pes co nejhezčí. ;o) Proto ale nejen proto jsem zvolila bígla. Je to krásný a chytrý pes milující svoji lidskou smečku a hlavně je nekonfliktní. Je to trochu tulák, jakpak by ne, vždyť je to lovec.Když chytí stopu, má páneček smůlu, pokud nemá psa na vodítku.Bígl je taky pěkný nezbeda a hračička.Když pro něj nevymyslíte zábavu sami, určitě si ji vymyslí on a okamžitě vás do ní vtáhne. Má také svou hlavu. Když on nechce, tak ho ani nepohladíte. Zato když chce on, umí se krásně vetřít do vaší přízně.




Yorga objevila pytel s granulema a jak si dává, tak si dává.
Snad nejvýraznější vlastností bígla je jeho žravost. Je vždy při chuti a rád se přidá ke každému, kdo právě něco jí. Zdá se, že je to bezedná studna. Nikdy nemá dost.Proto potřebuje hodně pohybu, aby vše co spráská vyběhal. Pohyb miluje a naše fenka se vždy krásně vyřádila na cvičáku při agility. Tunel byl její nejoblíbenější překážka. Bígl je pes, který není rád sám. Je to smečkový pes a z toho pramení jeho touha být neustále ve vaší společnosti. Čím víc lidí má kolem sebe, tím je šťastnější. Protože Yorga už od štěňátka nikdy nezůstala doma sama , tak si na to zvykla, že ji musíme brát všude s sebou. Je to jistá nevýhoda, protože například do divadla pes nemůže i když věřím, že Yorga by si to užívala. ;o) Ale co se dá dělat, máme to zařízené tak, jako bychom měli malé dítě. Když někam chceme jít, musíme si zajistit hlídání. Já jsem naštěstí domácí typ a společnosti a divadla jsem si užila v době, kdy jsme ještě psa neměli. Já osobně jsem s tímto stavem spokojená a bez Yorgy už bych si svůj život nedovedla představit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.