středa 12. listopadu 2008

"Špica ledi"



Dnes jsem si s mužem udělala výlet do Prostějova. Potřebovali jsme vyřídit něco na katastru nemovitostí a já jsem byla rozhodnutá koupit si nějaký krátký kabát ke kalhotům. Tak kde jinde, než ve městě hader. První prodejna na kterou jsem narazila byla Modena. Za výlohou kabáty a další, moc pěkné věci. Celá natěšená jsem se vrhla ke dveřím, ale ouha na nich visel pořádný zámek a na ceduli napsáno, že otevřeno je Po-Pá 10 - 18hod. Tak jsem otráveně odkráčela dál, směrem k náměstí s nadějí, že tam na nějaký obchod s oděvy narazím. Bylo teprve půl deváté a tak jsem nechtěla postávat u Modeny až do 10 hodin. V ulici k náměstí jsem viděla, jak je zvykem u vietnamských prodejců textilu, ve forhauzu viset typické kabátky z mikrovlákna. Vzhledem k tomu, že kabát potřebuji, vešla jsem dovnitř a nalezla malý obchůdek, ve kterém neprodával Vietnamec, ale vysoký chlapík středního věku a velice ochotně se zeptal, co potřebuji. S ohledem na svoji postavu, jsem nedoufala, že bude mít kabát právě v mé velikosti. Odvětila jsem, že se jdu podívat jestli má kabátek co mu visí před obchodem taky na velký holky. Jaké bylo mé překvapení, když se usmál a řekl " ale něco tady bude" a přifrčel s kabátkem v pěkné petrplejové barvě, s odepínací kapucí i na zip odepínací teplou vložkou. To ale nebylo všechno. Dvorně mě pomohl z mého kabátu a pomohl mě do toho nového. Kabát mi padl a lidová cena 990 Kč rozhodla.Vždyť kabát můžu nosit jak v zimě, tak na jaře a na podzim. No nekupte to! Celou transakci jsme provedli snad v pěti minutách. Takové nakupování mám ráda. Frk, frk a je nakoupeno. Mám pro Prostějov slabost. Vždycky jsem tam ráda nakupovala a odedneška budu chodit rovnou do toho malého obchůdku. Když jsem odcházela, prodávající na mně ještě ve dveřích zavolal " a když budete potřebovat něco většího, s důvěrou se obraťte, já tu vždycky něco mám". No není to milé v dnešní době, kdy jsou lidi nervózní a nemají jeden pro druhého pražádné pochopení ? Zdá se, že "hanáce só opravdu špica ledi", jak kdysi na plese Zbrojovky Brno řekl jeden fotbalista, který pocházel odněkud z prostějovska.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.